بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

  • ۰
  • ۰

در هفته یازدهم بارداری جفت شما کمی بالاتر از قبل قرار دارد. مادر که در حال حاضر رحم را احساس می کند. این کودک حدود ۱۰ گرم (۱ اونس) وزن دارد و ارتفاع آن حدود ۶-۸ سانتی متر است (۲٫۴ تا ۳٫۱ اینچ). اندام های داخلی همراه با کودک شما رشد می کنند. در هفته یازدهم بارداری سیستم تهویه خون از طریق رگ های خونی بند ناف، به مواد غذایی و اکسیژن بیشتری برای نوزاد فراهم می کند.

 

در هفته یازدهم بارداری کودک در حال زندگی است و در درون مادر رشد می کند، مواد مغذی به بدن نوزاد وارد می شوند و هضم می شوند، پسمان ها به مایع آمنیوتیک منتقل می شوند و سپس به کلیه ها و کبد مادر منتقل می شود.

 

درهفته یازدهم بارداری بدن زن با تغییرات باور نکردنی مواجه است. سوخت و ساز بدن به سرعت افزایش می یابد، خون شروع به گردش سریع تر می کند و اغلب دمای بدن افزایش می یابد. شما نباید بیشتر از غذا نوشیدنی و ترجیحا آب بخورید. وضعیت عاطفی مادر باردار بسیار ناپایدار است، تغییرات مکرر خلق می تواند منجر به بسیاری از درگیری ها شود.

 

زن باید از تغییرات در بدنش آگاهی داشته باشد، نه به وحشت و به دیگران آن را توضیح دهد. . زنان باردار نباید ناراحت شوند، هر گونه شوک عاطفی می تواند بر سلامت کودک تا اختلال فیزیولوژیک تاثیر مخربی داشته باشد.

هفته یازدهم بارداری - مطالب اختصاصی این هفته

چه اتفاقی در هفته یازدهم بارداری می افتد؟

حتی اگر نوزاد هنوز بسیار کوچک باشد (در حدود ۸ سانتی متر / ۳٫۱ اینچ)، در ابتدای سه ماهه دوم نوزاد شروع به رشد سریع می کند. توسعه اندام های داخلی در حال انجام است، تمام قسمت های بدن رشد می کنند، سر هنوز بزرگتر از دیگر قسمت های بدن است (در این دوره طبیعی است)، سیستم عصبی شکل می گیرد.

 

بر اساس اصطلاحات پزشکی، در هفته یازدهم بارداری، نوزاد نامیده می شود. اما او رشد می کند، قلبش به همان شیوه ای که قلب بالایی دارد، کار می کند، و باعث می شود که خون در بدن بسیار انرژی مصرف کند. در هفته یازدهم بارداری الزامات تغذیه ای افزایش می یابد، که باعث رشد بند ناف و افزایش تعداد عروق خونی می شود.


سلام مادر

  • ۹۷/۰۷/۰۱
  • بهنام بهنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی