بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

  • ۰
  • ۰

تبریک ،شما  هفته بیست و یکم بارداری را پشت سر گذاشتید ،سریعا میپردازیم به هفته جدیدمان در هفته بیست و دوم بارداری ، کودک در رحم مادر شروع به رشد می کند، ابرو بر روی صورت بیشتر شکل می گیرد، رنگ مو هنوز نمی تواند مرتب شده باشد زیرا عملا ملانین وجود ندارد. در طول هفته بیست و دوم بارداری، در حال حاضر کودک به دلیل توسعه مغز حرکات ناچیز را از طریق دست و پا انجام می دهد. جنین شروع به دست زدن به خود می کند.

وضعیت زن در این دوره تغییر خواهد کرد. به منظور اینکه هیچ عارضهای وجود نداشته باشد، مشاوره از متخصص زنان و زایمان ضروری است. درصد پلاسمائی که برای ارگانیسم زن بسیار مهم است با هفته بیست و دوم بارداری حاملگی افزایش می یابد. محتوای آهن در خون می تواند ناکافی باشد، در طول این دوره حاملگی بسیار قابل توجه خواهد بود.

 

احساسات در هفته بیست و دوم بارداری

احساسات در هفته بیست و دوم بارداری

در این دوره احساس جنسی قوی است. شما می توانید رابطه جنسی داشته باشید، بدون نگرانی در مورد بچه. شما نباید فراموش کنید که بچه کاملا احساس کند.
هفته بیست و دوم بارداری زمانی است که معده در حال رشد است، اما نه به شدت که به شما ناراحت کننده باشد.این دوران بارداری زن که بیشترین لذت از همه دوران بارداری را دارد، هنوز هیچ ناراحتی در انکوباسیون کودک وجود ندارد. در سه ماهه دوم، هفته بیست و دوم بارداری در پزشکی به نام، جنین همچنان به رشد و توسعه ادامه می دهد.

شما به لباس های جدید نیاز دارید. همانطور که در طول این دوره ساختار بدن شما شروع به تغییر می کند و شما قادر به استفاده از لباس های قدیمی نخواهید بود. بسیاری از مغازه های تخصصی برای بارداری وجود دارد. لباس ها را انتخاب کنید تا جابجایی های اولیه بدن راحت باشد.

 

اگر هفته بیست و یکم بارداری را مطالعه نکردید حتما مطالعه کنید

 

در هفته بیست و دوم بارداری چه اتفاقی برای کودک افتاده است؟

 

دوران بارداری در شکم زن برای والدین شادی واقعی است. احساس این که بچه در حال حاضر نسبت به قدرت برای پا و دست خود دارد . برای مادر این لذت بزرگ است، می دانید که فرزند شما رشد می کند. شما می توانید تمام این چرخش ها و حرکات کودک را از هفته بیست و دوم بارداری روشن تر کنید.شاید، به این ترتیب، او می خواهد به شما بگوید که او اکسیژن ندارد و یا بیش از حد پر سر و صدا، نور و غیره است. او می خواهد نارضایتی شما را با استفاده از حرکات بدن نشان دهد. جنبش همچنین می تواند به این معنی باشد که به قلب کمک می کند تا سریعتر برای بهبود گردش خون در ارگانیک مبارزه کند.

در هفته بیست و دوم بارداری رویای بچه همواره در زمان شما مطابقت ندارد بنابراین آماده باشید که کودک شما را در صبح بیدار کند. با این حال اگر هیچ یک از حرکات را از یک بچه در یک روز مشاهده نکنید، لازم است یک بار به متخصص مراجعه کنید. لازم است که آن را در اسرع وقت انجام دهید، دکتر به حل مشکل کمک خواهد کرد.

 

درد در هفته بیست و دوم بارداری

در طول هفته بیست و دوم بارداری اغلب در کمر، پشت، درد وجود دارد. این اتفاق می افتد زیرا معده در اندازه ها افزایش می یابد و مرکز جاذبه شما جابجا می شود. برای جلوگیری از بروز درد به حداکثر نیاز، باید در نوع خاصی از حرکات مشغول به کار باشید، برای این منظور تمرینات ویژه ای وجود دارد. با این حال لازم نیست که بیش از حد بارگیری شود که درد شما به شدت تشدید نشود.

شما نباید کفش پاشنه بلند را بپوشید، لازم است که صندلی راحتی مناسب انتخاب کنید و بیش از یک ساعت نشستن نداشته باشید.زنان در دوران بارداری نیاز به انجام برخی از حرکات دارند، مجموعه تمرینات برای شما توسط دکتر شما برداشت می شود. . اگر در معرض درد هستید، ممکن است با حاملگی ارتباط نداشته باشد. برای جلوگیری از بیماری های نامطلوب، با پزشک بهتر است صحبت کنید.

یکی از بیماری های گسترده در زنان باردار، هموروئیدها است. این بیماری این است که در زنان باردار رحم افزایش می یابد و فشار عروق وجود دارد. خروج خون بدتر می شود و هموروئید بسیار دردناک می تواند شروع شود.برای پیشگیری و درمان نگه داشتن رژیم غذایی شامل استفاده از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی سلولز می باشد. سلولوز کار روده را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است از درمان با استفاده از شمع ها که باید استفاده شود.

اگر در هفته بیست و دوم بارداری شما درد شکمی دارید، احتمالا گرفتگی های رحمی است که بلافاصله لازم است که به دکتر مراجعه کنید. درد می تواند با تخلیه خون همراه باشد. چنین در دوره طبیعی بارداری نباید باشد. این بدان معنی است که برخی از مشکلات جدی وجود دارد و تهدید برای زندگی فرزند وجود دارداحتمالا مشکلات معمول هضم است، اما برای روشن شدن دلیل لازم است که متخصص بررسی کند.

 

مشکلات ویار در دوران بارداری

مشکلات ویار در دوران بارداری

معمولا خانم ها در ماه های ابتدایی بارداری حالت دل بهم خوردگی را تجربه می کنند. این حالت ممکن است اغلب در طول ساعات صبح ایجاد شود. دلیل کاهش اشتها و تهوع و حتی گاهی استفراغ در طول سه ماه اول کاملا مشخص نشده است.

 

اما تصور می شود تأثیرات هورمونی نقش عمده ای در این امر بازی می کند گرچه این فرضیه هنوز به اثبات نرسیده است. کاهش مقدار غذا همراه با حالت تهوعصبحگاهی برای جنین هیچ تأثیر سوئی در بر نخواهد داشت. در هفته بیست و دوم بارداری راه حل هایی که در کم کردن نشانه های ویار مفید است بیشتر با تجربه ثابت شده اند تا تحقیق از مؤثرترین راه ها می توان به کم خوری در هر وعده غذایی و افزایش تعداد وعده ها و همچنین خوردن بیسکوئیت های شور هنگام صبح قبل از برخاستن از رختخواب اشاره کرد.

هنگام بروز تهوع و استفراغ شدید باید به دلایلی بجز بارداری نیز توجه نمود. گاهی استفراغ شدید می تواند به دلیل استفراغ بدخیم بارداری باشد. گرچه خوشبختانه این اختلال جدی بسیار نادر است اما در صورت بروز آن باید برای حفظ زندگی مادر او را تحت مراقبت در بیمارستان قرار داد. دلیل این اختلال ناشناخته است اما معمولا عوامل روانی در بروز آن دخیلند و در برخی موارد هیپنوتیزم بعنوان یک روش درمانی مؤثر واقع می شود.

 همچنین براساس نتایج تحقیقات گروهی از دانشمندان در سال ۱۹۹۱ بروی ۵۹ زن باردار با حالت تهوع و استفراغ شدید که در مجله زایمان و پزشکی زنان گزارش شده است، استفاده از ویتامین B6 از راه دهان بطور مؤثری این نشانه ها را کاهش داده و گاه از بین می برد.در واقع هیچ کس بدرستی نمی داند ویتامین B6 (یا همان پری دوکسین) چگونه دل آشوب را درمان می کند اما کار این ویتامین در بدن کمک به متابولیسم چند نوع اسید آمینه مشخص است که احتمالا بشکلی تهوع را کاهش می دهند.

پزشکان برای اولین بار از سال ۱۹۴۰ شروع به تجویز این ویتامین برای درمان تهوع دوره بارداری کردند البته این ویتامین برای برخی زنان اصلا مؤثر انیست اما با این حال مصرف ویتامین B6 در طول بارداری توصیه می شود زیرا سیستم ایمنی را تقویت می کند، به انتقال ایمپالس های عصبی کمک می کند، با متابولسیم همکاری می کند و گلبول های قرمز خون را می سازد.

در هفته بیست و دوم بارداری شما می توانید علاوه بر مصرف داروهای مکمل این ویتامین آن را از مواد غذا طبیعی چون یک موز بزرگ که می تواند تقریبا مقدار مورد نیاز شما را برآورده کند استفاده نمایید.بخاطر داشته باشید که هیچگاه بدون مشورت پزشک مصرف هیچ دارویی حتی مکمل های ویتامین را آغاز نکنید.


سلام مادر

  • ۹۷/۰۷/۲۰
  • بهنام بهنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی