بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

  • ۰
  • ۰

سلام مادر :زایمان طبیعی چیست؟به طور ساده، زایمان طبیعی در مورد تولد کودک به صورت طبیعی است. این شامل گذراندن کار و تحویل بدون هر نوع دارویی می شود، از جمله اپیدورال برای تسکین درد. زنان باردار که برای زایمان طبیعی انتخاب می کنند، اغلب با بارداری کم خطر مواجه می شوند و می خواهند سطح بالاتری از توانمند سازی را در تحویل کودک خود داشته باشند. زایمان طبیعی نیازمند این است که شما راحت هستید و کنترل کامل بر روند تحویل فرزندتان را انجام می دهید حتما مطالب مربوط بهعلائم و نشانه های شروع زایمان رامطالعه کنید.

مراحل زایمان طبیعی

همچنین به هنگام زایمان واژینال، زایمان طبیعی به طور معمول حدود ۱۴ ساعت طول می کشد، گرچه می تواند خیلی طولانی تر یا کوتاه تر باشد. به عنوان یک مادر انتظار، شما باید از ۳ مرحله زایمان طبیعی آگاه باشید، که در زیر شرح داده شده است.این اولین مرحله زایمان طبیعی است و به طور معمول، حدود ۶ تا ۱۰ ساعت طول می کشد (برای اولین بار زنان باردار). در مراحل اولیه انقباض سرویکال ، شما می توانید درد زایمان نرم و یا دراماتیک را تجربه کنید، در طی آن رحم از صفر تا سه یا چهار سانتی متر گسترش می یابد.

در مرحله دوم ، ممکن است درد های بیشتری از کار را تجربه کنید، زیرا رحم از ۴ تا ۷ سانتی متر گسترش می یابد. این مرحله در دوران اول زایمان حدود ۳ تا ۶ ساعت طول می کشد و نیمی از زمان تولد آنها بعد از تولد است.فاز نهایی انقباض گردنی، مرحله انتقال است که طی آن رحم از ۸ تا ۱۰ سانتیمتر گسترش می یابد. این مرحله به طور معمول از ۲۰ دقیقه تا حداکثر ۲ ساعت در طول زایمان اول طول می کشد و در طول تولد پس از آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

مرحله سوم زایمان طبیعی تنها پس از انقباض گردن رحم آغاز می شود و برای اولین بار بارداری حدود ۱٫۵ تا دو ساعت طول می کشد. در طول این مرحله، شما بیشترین فشار را در برابر فشار دادن کودک خود تجربه خواهید کرد و پس از آن افزایش نفس و خستگی همراه خواهد بود. شما همچنین درد شدید در اطراف ناحیه واژن خود را تجربه خواهید کرد، زیرا سر نوزاد شما در اطراف باز شدن واژن قرار می گیرد.

پیشنهاد مقاله:زایمان زودرس ،علائم و تشخیص آن همراه باهشدار

مزایای زایمان طبیعی

مزایای زایمان طبیعی

در حالی که زایمان طبیعی آزمایش بزرگی است که شما می توانید درد شدیدی را تحمل کنید، این مزایای بسیاری را شامل می شود:

• تکنیک های آرامش بخش مانند تمرین های تنفسی که در طول زایمان طبیعی یاد می گیرید، می توانند بعدا برای مقابله با افسردگی پس از زایمان یا برای مقابله با عوامل استرس زای مراقبت از کودک کمک کنند.
• همانطور که شریک زندگی شما بیشتر در روند زایمان مشارکت می کند، او یک پیوند عمیق تر با شما و کودک شما ایجاد خواهد کرد.
• با توجه به تماس فوری مادر با نوزاد پس از زایمان طبیعی، پیوند مادر و نوزاد بهتر است، به ویژه برای شستن شیر مادر آسان تر است. همچنین می تواند الگوهای خواب نوزاد، افزایش وزن و رشد مغز را بهبود بخشد.
در حالی که زایمان طبیعی دارای مزایای متعددی است، انتظار مادران نیز باید از معایب آن آگاه باشند، همانطور که در زیر آمده است:
• درد شدید : با وجود مزایای آن، تکنیک های کاهش درد طبیعی به طور کامل نمی توانند درد شدید را از بین ببرند، که ممکن است شما نتوانید تحمل کنید مخصوصا اگر عوارض مربوط به پزشکی یا بارداری را تجربه کرده یا کار طولانی داشته باشید.

عوارض زایمان طبیعی

در حالی که زایمان طبیعی بیشتر در معرض خطر است، معمولا عوارض رخ می دهد اگر شما:

• عدم پیگیری توصیه های متخصص پزشکی یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما.
• در صورت بروز هر گونه عوارض در هنگام زایمان، از مصرف دارو یا مداخلات پزشکی خودداری کنید.
چگونه آماده شدن برای تولد به طور طبیعی
برای افزایش شانس زایمان طبیعی، مهم است قبل از ورود به کار، آگاهی داشته باشید و آماده باشید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید آنها را آماده کنید:
• با پزشک یا متخصص زنان صحبت کنید.
قبل از انتخاب زایمان طبیعی، مهم است که با پزشک متخصص و مورد اعتماد خود صحبت کنید که آیا زایمان طبیعی شما برای شما امن است یا خیر.
• امکانات و محیط مناسب برای خدمت شما را انتخاب کنید.
این که آیا شما در منزل، مرکز تولد یا بیمارستان بوده اید، باید امکانات مناسب یا محیطی را انتخاب کنید، که در آن شما راحت می توانید از طریق زایمان طبیعی بیدار شوید.
• اطلاعات مربوط به زایمان طبیعی را بدست آورید.
خواندن محتوای آنلاین برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد تولد طبیعی. شما همچنین باید با هر دوست یا اعضای خانواده صحبت کنید که قبلا زاده شده است. شرکت در کلاس ها، که شما را در تکنیک های آرام سازی که در حین زایمان طبیعی مفید هستند عمل می کند، همچنین می تواند مفید باشد.
• روش های طبیعی برای کنترل درد را یاد بگیرید و تمرین کنید.
در هفته ها و ماه هایی که به تاریخ تحویل شما منتهی می شود، انواع مختلف تکنیک های مدیریت درد با شریک تجاری خود را یاد بگیرید و تمرین کنید. این شامل تکنیک هایی مانند ماساژ درمانی، ورزش های آرامش بخش و تنفس، آروماتراپی، رفلکسولوژی و غیره می باشد.

آیا زایمان طبیعی برای شماست؟

در حالیکه فقط یک متخصص پزشکی معتبر می تواند توصیه کند اگر شما برای تحویل طبیعی خود بروید، در اینجا چند اشاره گر است که نشان می دهد مناسب بودن شما برای زایمان طبیعی است:

• شما تنها یک کودک انتظار دارید و دوقلو یا چندتایی نیستید.
• شما در طول بارداری وزن اضافه وزن نداشته اید.
• شما آماده هستید که ۳۷ هفته کامل بارداری خود را طی کنید.
• شما در حال ورزش منظم هستید و با رژیم غذایی توصیه شده باردار گیر کرده اید.
• شما حمایت کامل خانواده یا دوستان خود را دارید.
• شما دارای سطح تحمل بالایی برای درد هستید.

چه مدت طول می کشد تا نوزاد به طور طبیعی بدنیا بیاید؟

هیچ زمان مشخصی برای زایمان طبیعی وجود ندارد و بین زنان متفاوت است. برخی از زنان باردار ممکن است از طریق کار چند ساعت طول بکشد، در حالی که کار برای دیگران می تواند کل روز یا حتی بیشتر طول بکشد.

چه چیزی باعث زایمان طبیعی می شود؟

چه چیزی باعث زایمان طبیعی می شود؟

زایمان طبیعی می تواند در میان زنان باردار و همچنین بین بارداری های اول و بعدی برای همین زنان متفاوت باشد. درد زایمان ممکن است برای زنان مختلف متفاوت باشد، و می تواند مانند گرفتگی قاعدگی برای بعضی دیگر یا گرفتگی اسهال برای دیگران احساس کند.

نکاتی برای رسیدن به کودک به طور طبیعی

در زیر لیست چند راهنمایی است که می تواند شانس خود را برای زایمان طبیعی بهبود بخشد:
• تمرکز بر تکنیک های آرامش و تمرینات تنفسی که یاد گرفته اید برای مدیریت درد خود تمرکز کنید.
• هر دقیقه درد خود را مدیریت کنید، زیرا بیشتر انقباضات فقط یک دقیقه طول می کشد.
• از تکنیک های تجسم استفاده کنید تا کودک شما را از راه طبیعی به تصویر بکشد.
• از حواس پرتی ها خودداری کنید، زیرا افراد زیادی در اتاق خزانه خود ندارید.
هیپنوتیزم
برای کاهش احساس درد، برخی از زنان می توانند خود هیپنوتیزم را انتخاب کنند تا بتوانند ماهیچه های خود را در طول زایمان شل کنند. این روش در طول روزهای بارداری نیاز به تمرین و آموزش فراوانی دارد.

طب سوزنی و طب فشاری

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی طب سوزنی و طب فشاری انجام نشده است، پزشکان معتقدند که این تکنیک ها می توانند در نقاط خاصی برای جلوگیری از ضربه های مغزی به مغز، همراه با کمک به انتشار اندورفین های طبیعی کاهش درد در بدن باشد .
همانطور که تعداد کمی از پزشکان و ماماها در این تکنیک ها آموزش دیده اند، ممکن است نیاز به خدمات یک طب سوزنی یا متخصص طب سوزنی با گواهینامه و ماهر برای کمک به شما در طول کار داشته باشید.

چه اتفاقی می افتد پس از تحویل

تحویل طبیعی را تحویل دهید، ممکن است احساس یا احساسات زیر را تجربه کنید:

• سطح شدید خستگی، همراه با تمایل به خواب.
• لرز و یا احساس سرد پس از تحویل نیز طبیعی است.
• درد در بدن شما، از جمله درگیری در ناحیه رحم، یا درد در اطراف مهبل (واژن).
• حس فوق العاده ای در مورد چیزی که تا به حال به دست آورده اید.

علیرغم توانایی تکنولوژی و علم پزشکی در مدیریت مشکلات بهداشتی پیچیده، محیط زیست مراقبت از مادران در حال حاضر خطری برای زنان سالم و نوزادان خود دارد. برای اکثر زنان شگفت آور است که مراقبت های استاندارد زایمان بهترین شواهد علمی را نشان نمی دهد. در این ستون، روش های مراقبت از مادران مبتنی بر شواهد با تاکید بر شیوه های افزایش ایمنی برای مادر و نوزاد و آنچه زنان باردار باید بدانند تا ایمن، تولد سالم توصیف شود، مورد بحث قرار می گیرد.

بهداشت، سلامت کلی کلی و آنتی بیوتیک ها باعث کاهش شدید مرگ و میر مادران در قرن بیستم شد ( Rooks، ۱۹۹۷ ). در نیمهی آخر قرن بیستم، پیشرفتهای پزشکی باعث ایجاد ایمنی بیشتر برای زنان با خطر بالا و زنان مبتلا به بیماریهای پیش از مدرن یا عوارض جدی در حاملگی فعلی میشوند. شواهد علمی برای حمایت از این که زایمان زودهنگام به بیمارستان یا مراقبت های اولیه مادران باردار ارائه شده توسط متخصص زنان و زایمان، برای زنان سالم بدون هیچ گونه شرایط پیش از بارداری ایمن تر است ( Enkin et al.، ۲۰۰۰ ).

شواهد افزایش نشان می دهد که استفاده روزمره از تکنولوژی در هنگام زایمان و زایمان و استفاده از مداخلات معمول معمول بدون نشانه های پزشکی واضح است که باعث افزایش چشمگیر سزارین و سایر عوارض مادر و نوزاد، از جمله افزایش مرگ و میر مادران در ایالات متحده ( گور، لسلی و رومانو، ۲۰۰۷ ). هر مداخله در روش های اغلب قوی با روند زایمان و زایمان مواجه می شود و خطرات مادر و کودک را افزایش می دهد.

یک گزارش اخیر منتشر شده توسط صندوق یادبود Milbank، مراقبت های بارداری مبتنی بر شواهد: آنچه که می تواند و آنچه می توان آن را به دست آورد ( Sakala & Corry، ۲۰۰۸ )، دو موضوع کلیدی را برجسته می کند: ما می دانیم که چه چیزی باعث می شود که زایمان طبیعی برای مادران و نوزادان و استاندارد مراقبت های زایمان این دانش را منعکس نمی کند. نتیجه این است که تولد برای مادران و نوزادان کمتر از آن است که خطرناک باشد و باعث آسیب شود که از آن اجتناب شود.

شش فعالیت مهم تولد باعث می شود که مادران و نوزادان از نظر ایمنی بهتر باشند. هر خانم باردار نیز باید بداند که مراقبت های استاندارد زایمان مبتنی بر شواهد نیست و بنابراین، مراقبت های بهداشتی و محل تولد بر مراقبت هایی که او از راه های قدرتمند دریافت می کنند تأثیر می گذارد. آموزش زایمان می تواند به زنان کمک کند بارداری و زایمان را ساده تر کند و یک منبع برای درک اینکه چگونه تصمیم گیری در مورد مراقبت های مادران بر بهداشت و ایمنی مادران و نوزادان تاثیر می گذارد.
تولد قصد دارد به ندرت اتفاق بیفتد بدون اینکه نگران باشد.

روند فیزیولوژیک تولد به سادگی و با دقت طراحی شده است. بدن بدن برای رشد، تولد و تغذیه نوزاد طراحی شده است. در هفته های آخر بارداری، مجموعه ای از تغییرات فیزیولوژیکی رخ می دهد، بیشتر به عنوان شواهد نشان می دهد، توسط کودک تنظیم شده است. دهانه رحم نرم تر می شود و ممکن است شروع و خالی شود. عضله رحم به طور فزاینده ای به به اکسی توسین واکنش نشان می دهد. در ابتدا، سطح اکسی توسین به تدریج افزایش می یابد و وقتی شروع کار سریع تر می شود.

درد مرتبط با انقباضات شدید رحم (نتیجه حاصل از سطوح بالاتر اسیتوسین) یک سیگنال را به مغز ارسال می کند که باعث انتشار آزادی روزافزون اکسیتوسین مورد نیاز برای انقباض های شدید و موثر می شود. مقابله با انقباضات فزاینده قوی (از طریق حرکت، آرامش، و دیگر اقدامات راحتی)، آزادی ادامه اکسی توسین را تضمین می کند.

منبع

  • ۹۷/۰۷/۲۶
  • بهنام بهنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی