بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

  • ۰
  • ۰

فشار خون بالا و بارداری لزوما یک ترکیب خطرناک نیستند.  داشتن فشار خون در بارداری نیاز به نظارت دقیق دارد.اگر فشار خون بالا دارید، قرار ملاقات پیش از مواجهه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی که بارداری خود را کنترل می کند، برنامه ریزی کنید. همچنین با سایر اعضای تیم مراقبت بهداشتی خود، مانند پزشک خانواده یا متخصص قلب، ملاقات کنید. آنها ارزیابی می کنند که چقدر فشار خون بالا را مدیریت می کنید و تغییرات درمانی را که ممکن است قبل از بارداری لازم باشد را در نظر بگیرید،سعی کنید مطالب مربوط بهنشانه های شروع زایمان را مطالعه کنید و برای بررسی این مشکل با سایت سلام مادر تا انتها همراه باشید.

انواع فشار خون در بارداری چیست؟

گاهی اوقات فشار خون بالا قبل از بارداری وجود دارد. در موارد دیگر، فشار خون بالا در دوران بارداری ایجاد می شود.

• فشار خون حاملگی زنان مبتلا به فشارخون بارداری دارای فشار خون بالا هستند که پس از ۲۰ هفته بارداری ایجاد می شود. پروتئین بیش از حد در ادرار یا سایر نشانه های آسیب اندام وجود ندارد. بعضی از زنان مبتلا به فشارخون بارداری در نهایت پره اکلامپسی را ایجاد می کنند.

• پرفشاری خون مزمن فشار خون بالا است که قبل از بارداری وجود داشت یا قبل از ۲۰ هفته حاملگی اتفاق می افتد. اما به این دلیل که فشار خون بالا معمولا علائم ندارد، ممکن است دشوار باشد که زمان شروع آن مشخص شود.

• پرفشاری خون مزمن با پرهاکلامپسی سوپاپ این بیماری در زنان مبتلا به پرفشاری خون مزمن قبل از بارداری رخ می دهد که موجب افزایش فشار خون بالا و پروتئین در ادرار و سایر عوارض مرتبط با فشار خون در دوران بارداری می شود.

• پره اکلامپسی زمانی اتفاق می افتد که فشار خون بالا پس از ۲۰ هفته بارداری ایجاد می شود و با علائم آسیب به سیستم های دیگر بدن مانند کلیه ها، کبد، خون و مغز همراه است. پره اکلامپسی درمان نشده می تواند منجر به عوارض جدی و حتی کشنده برای مادر و نوزاد، از جمله تشنج (اکلامپسی) شود. پیش از این، پره اکلامپسی تنها در صورتی تشخیص داده شد که یک زن باردار دارای فشار خون بالا و پروتئین در ادرار او بود. کارشناسان اکنون می دانند که ممکن است پره اکلامپسی بدون پروتئین در ادرار ایجاد شود.

چرا فشار خون بالا یک مشکل در دوران بارداری است؟

چرا فشار خون بالا یک مشکل در دوران بارداری است؟

فشار خون در بارداری خطرات مختلفی را شامل می شود:

• جریان خون به جفت کاهش یافته است. اگر جفت خون خون نداشته باشد، ممکن است نوزاد شما کمبود اکسیژن و مواد مغذی کمتری دریافت کند. این می تواند منجر به رشد آهسته (محدودیت رشد داخل رحمی)، وزن کم هنگام تولد یا تولد زودرس شود. نارسایی می تواند منجر به مشکلات تنفسی، افزایش خطر ابتلا به عفونت و سایر عوارض برای نوزاد شود.

• انقباض پلاستیکی پره اکلامپسی خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد که در آن جفت از دیواره داخلی رحم شما قبل از زایمان جدا شده است. انقباض شدید می تواند باعث خونریزی شدید شود که می تواند برای شما و نوزاد شما تهدید کننده زندگی شما باشد.

• محدودیت رشد داخل رحمی فشار خون بالا ممکن است منجر به کاهش رشد یا رشد کودک (محدودیت رشد داخل رحمی) شود.

• آسیب به اندام های دیگر شما. فشار خون بالا کنترل می شود و باعث آسیب مغز، قلب، ریه ها، کلیه ها، کبد و سایر اعضای اصلی می شود. در موارد شدید، این می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

• زایمان زودرس گاهی اوقات زایمان زود هنگام برای جلوگیری از عوارض بالقوه خطرناک زندگی در هنگام فشار خون در بارداری ضروری است.

• بیماری قلبی عروقی آینده. داشتن پره اکلامپسی ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و قلب (قلب و عروق) آینده شما را افزایش دهد. خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در آینده بیشتر است اگر شما بیش از یک بار پره اکلامپسی داشته باشید یا به علت فشار خون در بارداری دچار زایمان زودرس شده اید.

چگونه می توانم بدانم  فشارخون در حاملگی دارم؟

چگونه می توانم بدانم  فشارخون در حاملگی دارم؟

نظارت برفشار خون در بارداری بخش مهمی از مراقبتهای قبل از زایمان است. اگر فشارخون مزمن دارید، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما این دسته ها را برای اندازه گیری فشار خون در نظر می گیرد:

• فشار خون بالا. فشار خون بالا یک فشار سیستولیک بین ۱۲۰ تا ۱۲۹ میلی متر جیوه (mmHg) و فشار دیاستولیک زیر ۸۰ میلی متر جیوه است. فشار خون بالا در طول زمان افزایش می یابد، مگر اینکه اقداماتی برای کنترل فشار خون انجام شود.
• پرفشاری خون مرحله ۱ فشار خون بالا در مرحله ۱ یک فشار سیستولیک است که از ۱۳۰ تا ۱۳۹ میلی متر جیوه یا یک فشار دیاستولیک بین ۸۰ تا ۸۹ میلی متر جیوه است.
• پرفشاری خون مرحله ۲ پرفشاری خون شدیدتر، فشارخون ۲ ساله فشار سیستولیک ۱۴۰ میلی متر و یا بالاتر است یا فشار دیاستولی ۹۰ میلی متر و یا بالاتر.


منبع

  • ۹۷/۰۷/۲۶
  • بهنام بهنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی