بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

  • ۰
  • ۰

هفته دوازدهم بارداری یک گام مهم برای کودک شماست. همه سیستم های اصلی بدن او در جای خود قرار دارند. در دستگاه گوارش، روده کوچک او دیگر با طناب بند ناف نیست، بلکه به طور منظم در شکم قرار دارد. در هفته دوازدهم بارداری سیستم عصبی او همچنان توسعه می یابد و ساختار مغز او به طور کامل شکل گرفته است. بسیاری از اعضای او شروع به کار خودشان میکنند. به عنوان مثال، تیروئید وی هورمون ها را ترشح می کند.

 

در هفته دوازدهم بارداری ساختار مغز یک کودک شبیه به یک بزرگسال است، فقط در اندازه کوچک. او هنوز آموخته است که بدنش را کنترل کند و خود به خود حرکت کند، اما عضلاتش با هر حرکتی قوی تر می شوند. طناب بند ناف از روده جدا شده است، اما مواد مفید همچنان در بدن کودک جریان می یابند. کبد و کیسه صفرا شروع به کار می کنند، که باعث جذب چربی ها در دستگاه گوارش جنین می شود.

 

اندام های جنسی در حال حاضر تشکیل شده است، از این رو، دکتر قادر خواهد بود که تعیین جنسیت کودک خود را در اسکن اولتراسوند ببینند. در مقایسه با هفته های گذشته، جنین بیشتر فعالیت می کند که می تواند موجب ناراحتی مادر شود.

 

جفت هورمون هایی تولید می کند که به حفظ حاملگی و البته بدون هیچ عوارضی کمک می کند. توکسوئیکس در این زمان به پایان می رسد، یک زن دوباره و دوباره پر انرژی و شاد می کند. اندازه رحم به تدریج افزایش می یابد، عرض آن به ۱۰ سانتی متر می رسد. در هفته دوازدهم بارداری رحم بالا می رود، چرا که در لگن کوچک دیگر جا نمی شود. از آنجا که گردش خون تسریع می شود، قلب زن باردار سخت تر از قبل کار می کند.

 

پایان سه ماه اول بارداری

هفته دوازدهم بارداری

مدت ۱۲ هفته بارداری، به پایان رسید در پایان سه ماهه اول. معمولا در این زمان، یک زن احساس بسیار قابل توجهی می کند.تهوع و استفراغ، که یک باردار در طول ۱۱ هفته رنج می برد، به پایان می رسد.

 

در حال حاضر جفت از زندگی جنین حمایت می کند. همه اینها را می توان به تنظیمات شدید هورمونی در بدن انجام داد.اگر توکسمی موجب کاهش وزن در سه ماهه اول بارداری شود، پس از شروع هفته ۱۲، افزایش وزن ثابت افزایش خواهد یافت. در طول این دوره، افزایش وزن طبیعی به میزان ۵۰۰ گرم در هفته است. بدن مادر آینده به طور کامل با رشد کودک رشد می کند، تمام اعضای بدن و سیستم ها به حد مجاز می رسد.

 

قلب سریع تر می شود، حجم خون، ریه ها و کلیه ها بیشتر فعال می شود. در مقایسه با شروع بارداری، فرکانس ادرار به حالت طبیعی باز می گردد، میل به ادرار کردن به خصوص در شب کاهش می یابد. در آن، رشد رحم می تواند باعث کاهش سرعت روده و منجر به یبوست شود.

 

در طول بارداری اول شکم شروع به رشد کمی بعد، و درمدت ۱۲ هفته بارداری آن اندازه تقریبا تغییر نمی کند. یک زن باردار ممکن است لباس های معمولی خود را ادامه دهد، احساس راحتی در آن می کند. در طول بارداری دوم، شکم ممکن است در پایان سه ماهه اول افزایش یابد و مادر آینده آرزوی لباس های شلوغ را انتخاب کند.

 

در هفته دوازدهم بارداری همانطور که اندازه شکم افزایش می یابد، خارش پوست ممکن است رخ دهد. ظاهر آن نشان دهنده نیاز به استفاده از مرطوب کننده های ویژه برای جلوگیری از نشانه های کشش است. علاوه بر شکم، علائم کشش در ران ها، قفسه سینه، سطوح جانبی بدن دیده می شود. شما باید از خود و پوست خود مراقبت کنید.

 

در شما همچنین ممکن است لکه های رنگدانه و نوار تاریک را مشاهده کنید، که از دکمه شکم پایین می آید. این پدیده ها به لحاظ زمانی موثر هستند، خطرناک نیستند و پس از تولد کودک به کمبود می رسند.

البته، رشد معده، با افزایش اندازه رحم، که به عرض ۱۰ سانتیمتر، از حفره لگن به حفره شکم منتقل می شود،. در حال حاضر و بعدا در دوران بارداری، یک زن قادر به تشخیص و ارزیابی رحم او است.


سلام مادر

  • ۹۷/۰۷/۰۱
  • بهنام بهنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی