بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در هفته بیست و ششم بارداری، چشم های کودک در حال حاضر شکل گرفته اند، آنها دارای رنگ متمایز هستند، اما نوزاد هنوز قادر به باز کردن آنها نیست. او غذا را با جوانه های چشایی در زبان او می سوزاند. مطالعات نشان داده است که در این دوره کودک چیزهای شیرین تر به جای محصولات با عطر و طعم تلخ ترجیح می دهد.

در هفته بیست و ششم بارداری علیرغم این واقعیت که بافت چربی رشد می کند، بر شکل گیری آن اثر نمی گذارد. در حین سونوگرافی ، می توانید حتی مژه ها و ابروهای کودک را مشاهده کنید. کودک به تغییرات خارجی واکنش نشان می دهد، بنابراین مادر باید کودک را با صدای ملایم و گوش دادن به موسیقی نرم و راحت با او صحبت کند.

این زن دچار درد شدید در دندان ها و پشت های ناشی از رشد کودک است، تا این زمان وزن آن حدود ۸۵۰ گرم (۳۰ اونس) است و حرکات قوی ایجاد می کند. برای تسکین درد، یک تشک مخصوص برای بارداری خریداری کنید، اما ابتدا از این موضوع با پزشک خود مشورت کنید. خواب در طرف به منظور احساس حرکات کودک است.
در حال حاضر زمانی که دو ترمستر از بین رفته اند، مادر انتظار می رود که تولد نوزاد را در پیش بگیرد.

 

سونوگرافی و تست در هفته بیست و ششم بارداری

 

سونوگرافی و تست در هفته بیست و ششم بارداری

اگر بارداری طبیعی باشد، توصیه می شود که فقط سه تا سونو گرافی در ۹ ماه باشد. در هفته بیست و ششم بارداری متخصص زنان شما سونوگرافی دوم را انتخاب می کند. هدف اصلی این است که ارزیابی توسعه جنین، تشخیص ناهنجاری ها یا کمبود در توسعه اسکلت، ژنیتال، عضلات قلبی، عفونت های دستگاه ادراری، کیفیت و مقدار مایع آمنیوتیک، جفت و وابستگی آن باشد.

پزشک قبلا جنس نوزاد را می داند و می تواند به والدین آن را بگوید. پزشک علاوه بر سونوگرافی، سایر آزمایشات را انجام می دهد، از جمله آزمایش خون و ادرار اجباری. به منظور جلوگیری از توسعه دیابت، مادر باید آزمایش گلوکز خون را انجام دهد.

متاسفانه، دیابت در یک فرم ملایم در ۲٪ حاملگی رخ میدهد. اگر چه این بیماری بسیار رایج نیست، اما مشاوره اندوکرین ضروری است زیرا سطح بالای گلوکز در مادر می تواند سبب کاهش فشار خون و اضافه وزن در کودک شود. شما باید قبل از تحویل به رژیم غذایی بپردازید تا میزان قند خون طبیعی خود را حفظ کنید.

آزمایش خون می تواند کمبود آهن و میزان هموگلوبین خون در زنان باردار را نشان دهد. در مورد هر گونه انحراف از این هنجار، مادران پیشنهاد می کنند مکمل های آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. یک فرآیند التهابی را می توان با روش آزمون ادرار تعریف کرد که سطح پروتئین و لکوسیت ها در خون را نشان می دهد و همچنین توانایی دستگاه ادراری برای مقابله با افزایش بار انجام دهد.

 

وضعیت رحم در هفته بیست و ششم بارداری

وضعیت رحم در هفته بیست و ششم بارداری

رحم در ماه هفتم بارداری، ۲۴ سانتیمتر (۹٫۵ اینچ) و ۱۶ سانتیمتر (۶٫۳ اینچ) عرض دارد رحم هر هفته یک سانتی متر (۰٫۴ اینچ) را افزایش می دهد، بنابراین فشار داخل اندام های داخلی باعث ایجاد یبوست، نفخ و سوزش در طول سه ماهه سوم می شود.

پلاسمید سرویکس کانال رحم را پر می کند و از دست دادن آن به معنای شروع زایمان است. این یک نوع سیگنال برای شروع تحویل است. علاوه بر این، این دوره با ظهور انقباضات دوره ای مشخص می شود که انقباضات آموزشی نامیده می شود.

معمولا، آنها درد را ایجاد نمی کنند و طول می کشد. هفته بیست و ششم بارداریبا خطر انقباض های دوره ای همراه با درد، گرفتگی و تخلیه آب مشخص می شود، بنابراین کمک پزشکتان از آن استفاده می شود.

تشکیل پلاسمای مخاط ممکن است موجب تخریب فراوان شود. تخلیه طبیعی سفید یا خاکستری و همگن است. اگر سبز، گلودرد و پنیر مانند، همراه با احساس سوزش در ناحیه تناسلی یا خارش باشد، نیاز به کمک پزشکی فوری دارد. اگر مادر باردار یک بیماری عفونی داشته باشد، لازم است که آن را درمان کنید، زیرا ممکن است نه تنها جنین را آلوده کرده و بر کیسه جنین تأثیر بگذارد، بلکه بر رشد و پیشرفت آن تأثیر می گذارد.

اگر باردار همراه با درد در شکم خونریزی داشته باشد، ممکن است از جفت غضروف و انقباض آن گواهی بگیرد، لازم است که با مشاور خود تماس بگیریم. تخلیه آبی متوسط حتی در مقادیر کوچک ناشی از نشت مایع آمنیوتیک بدون علائم خاص نیز نیاز به توصیه پزشک متخصص شما دارد.

شکم در هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری، شکم واضح تر می شود و گردن شروع به رشد می کند. رشد شکم موجب ظهور راه هایی روی آن می شود که بعدا به نشانه های کشش تبدیل می شود. به منظور اجتناب از آن، لازم است مراقبت از پوست شکم با استفاده از ژل ها و کرم های خاص برای جلوگیری از علائم کششی در دوران بارداری باشید.

 

 در هفته بیست و ششم بارداری چه اتفاقی می افتد؟

در هفته بیست و ششم بارداری، نوزاد دارای ویژگی های خاصی مانند مژه و ابرو است. گوش ها نیز تشکیل شده اند. گوش داخلی کودک به طور عملی شکل می گیرد، در نتیجه کودک می تواند صداها را از دنیای بیرون تشخیص دهد، بنابراین ضروری است داستان او را به او بگوید، گوش دادن به موسیقی کلاسیک، آواز خواندن و صحبت کردن با کودک در صدای ملایم.

بسیاری از مردم بر این باورند که کودک می تواند صداها را تشخیص دهد؛ بنابراین، والدین باید با هم صحبت کنند که به تصور او از دنیای ناشناخته اطراف پس از تولد کمک کند. از آنجا که نوزاد شروع به چشم هایش می کند در این دوره، مادر را نباید نزدیک یک نور روشن قرار داد.

در هفته بیست و ششم بارداری، سیستم تنفسی شکل گرفته است: ریه ها محل و شکل شان را گرفته اند. استخوان های کودک تقویت می شوند و دندانهای دائمی نیز قوی تر می شوند، زیرا دندان های شیری و دائمی در حال حاضر تشکیل می شوند. پوست کودک صاف است، به تدریج رنگ خاصی به دست می آورد.

آرنج ها شکل می گیرد، پاها و بازوها در حال تبدیل شدن به یکدیگر هستند. قلب کودک ۱۳۵-۱۶۰ ضربه در دقیقه را انجام می دهد. خون با مواد مغذی و اکسیژن اشباع شده است، زیرا در داخل ورید بند ناف قرار دارد. در هفته بیست و ششم بارداری، مغز کودک یکی از وظایف اصلی را اجرا می کند: آن را به قشر غده فوق کلیه متصل می کند، که به ترشح هورمون ها توسط غده هیپوفیز کمک می کند.

جنین ۳۵٫۵ سانتی متر (۱۴ اینچ) طول دارد و وزن آن حدود ۷۵۰ گرم (۲۶٫۵ اونس) است. در این زمان نوزاد معمولا خواب است، او می تواند ۱۶-۲۰ ساعت در روز بخوابد، و او تنها در حالت بیداری حرکت می کند.

اریتمی جنین در هفته بیست و ششم بارداری

اریتمی جنین در هفته بیست و ششم بارداری
ضربان قلب نامنظم در این دوره رایج است، به این معنی است که آریتمی جنین دیده می شود. اختلال ضربان قلب کودک به علت رشد و توسعه مداوم او است. هنگامی که قلب کاملا شکل می گیرد، آریتمی ناپدید می شود. شما می توانید با یک متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص پری پاتولوژی تماس بگیرید تا بیشتر در مورد این پدیده بیشتر بدانید.

اگر آریتمی قبل از زایمان عبور کند، باید از پزشکان بخواهید که ضربان قلب کودک را در طول تحویل خود کنترل کند. اگر کودک در طی زایمان آریتمی دارد، بهتر است که آن را تحت نظر پزشک متخصص اطفال، که در صورت عوارض می تواند اقدامات مناسب را انجام دهد.

احساسات در هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری نه تنها مادر می تواند تمام حرکات کودک را حس کند بلکه همچنین دیگران را احساس می کند. آنها می توانند کودک را در حال حرکت بر روی شکم مادر احساس کنند و به ضرب و شتم قلب کودک گوش دادن به گوش نزدیک به شکم گوش دهند.

جنین در رحم می تواند متفاوت رفتار کند: بسته به نوع خلقش، هر دو غیرفعال و فعال باشد. بعضی از نوزادان آرام می شوند، در حالی که دیگران به طور مداوم حرکت می کنند. بنابراین، رفتار کودک در دوران بارداری بر فعالیت پس از زایمان تأثیر می گذارد.

کاملا شایع است که در حال شلوغ شدن، مادر احساس نمی کند کودک در حال حرکت است، اما هنگامی که او در سمت چپ قرار دارد، فورا حضور او را احساس می کند. اگر این مسئله موجب اضطراب و عصبانیت شما می شود، بهتر است که دکتر خود را به قلب کودک گوش دهید و تأیید کنید که او احساس خوبی دارد.

احساس درد در هفته بیست و ششم بارداری

حرکات کودک می تواند درد شما را ایجاد کند، همانطور که نوزاد احساس آرامش می کند، فضای آزاد برای حرکات کم است. درد در شکم و زیر دندان ها می تواند ناشی از افزایش رحم، که اندام های داخلی را فشار می دهد. هورمون ها همچنین ممکن است درد را با هدف رفع رباط ها و مفاصل شما ایجاد کنند.

شما می توانید درد را که در کنار آن قرار دارد را کاهش دهید، زیرا در این موقعیت فشار رحم کاهش می یابد. گرفتگی عضلات پا و سردرد های مضر برای سه ماهه سوم، رایج ترین درمان برای این شرایط است.

پاهای خود را با یک بالش بالا ببرید تا بار بر روی آنها کاهش یابد. سردرد به سرعت در یک اتاق هوادهی، تازه و سایه دار عبور می کند. درد کمر درد ناشی از تغییرات هورمون و تغییر تدریجی بار است، بنابراین شما باید با عقربه های پاشنه بلند، انجام یوگا و کمربند مادری به عقب کمک کنید.

 

پیشنهاد ما:دانلود فایل صوتی:ناگفته های خطرات دوران بارداری

 

افزایش وزن در هفته بیست و ششم بارداری

افزایش وزن در هفته بیست و ششم بارداری

وزن در حال افزایش می تواند احساسات دردناکی ایجاد کند، بنابراین شما باید در طول حاملگی خود را با دقت کنترل کنید. هر هفته شما باید بیش از ۳۰۰-۵۰۰ گرم (۱۰-۱۷ اونس) کسب کنید. حفظ رژیم غذایی و خوردن سالم کمک می کند تا بدن شما را به شکل خوبی حفظ کند.

تغذیه مناسب در هفته بیست و ششم بارداری

تغذیه مناسب در هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری، یک رژیم غذایی سالم و متعادل، برای اطمینان از پیشرفت مناسب کودک، ضروری است. شما باید مصرف مواد آلرژیک را کاهش دهید، مانند انواع توت ها و میوه های نارنجی، تخم مرغ، شیر، عسل، شکلات، کاکائو. در طول این دوره انواع غذاهای دودی، فست فود، نوشابه و غذاهای سرخ شده ممنوع است.

بارداری می تواند به سرعت به دلیل استفاده از شیرینی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند که به افزایش هضم سریع کربوهیدرات ها منجر می شود که منجر به دیابت حاملگی و در نتیجه دیابت نوزاد نیز می شود.

سینه ها در هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری، سینه ها به سرعت رشد می کنند، بنابراین مراقب نوک پستان ها باشید تا آنها را برای تغذیه نوزاد آماده کنید. برای انجام این کار، سینه ها را با آب سرد و یا حوله سخت بشویید. این روش ها باید با دقت انجام شود تا از انقباض رحم جلوگیری شود.

رابط جنسی در هفته بیست و ششم بارداری

اگر هیچ مانع های پزشکی وجود نداشته باشد، شما می توانید در هفته بیست و ششم بارداری رابطه جنسی داشته باشید. این به دلیل ارگاسم زن است که برای بارداری مطلوب است به علت افزایش حساسیت ژنیتال، تامین خون اضافی و بهبود احساسات بیشتراست .

ارگاسم زن تاثیر مثبتی بر روی کودک دارد، به دلیل فعال شدن عملکرد جفت و ترشح هورمون ، آندورفین، که باعث می شود کودک احساس خوشحالی کند. مهم است که موقعیت مناسب برای مقاربت را برای کم کردن فشار روی شکم انتخاب کنید. تعداد زیادی از موقعیت های جنسی برای مادر و کودک سالم و سالم است. آنها تنوع در زندگی جنسی هر دو والدین را فراهم خواهند کرد.

خطرات در هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری، زن می تواند از شرایط مختلف رنج می برد:

• فشار خون بالا و سردرد، که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ 
• درد در شکم ناشی از رشد و پیشرفت کودک است؛ 
• درد پشت و لومبوس، و همچنین درد پا و تورم.

توصیه ها در هفته بیست و ششم بارداری

• برای جلوگیری از واریس وریدی از باند الاستیک استفاده کنید. 
• غذای سالم، ارتباط با کودک؛ 
• نگرش مثبت به انتخاب نام نوزاد و دیگر لحظات مثبت در ارتباط با تولد نوزاد؛ 
• رفتن به دوره ها برای زنان باردار.

بارداری دوقلو درهفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری دوقلو، زن می تواند احساس ناراحتی کند. اگر چه حاملگی نزدیک به پایان است، ماه های بعد سخت تر می شوند. پایین رحم ۳۰ سانتی متر (۱۱٫۸ اینچ) بالاتر از پوبیس است. در حال حاضر رحم تقریبا تمام حفره شکم را پر می کند.

این اعضای دیگر را فشار می دهد. ریه ها نمی توانند به طور کامل گسترش پیدا کنند، بنابراین مادر آینده دوقلو ممکن است دچار تنفس شود. نه تنها دستگاه گوارش و تنفس احساس ناراحتی می کند، بلکه قلب نیز دارد. این در حد محدود عمل می کند. این مقدار بیش از حد به دلیل افزایش مقدار خون است.

هر کودک وزن در حدود ۸۰۰ گرم (۲۸ اونس) دارد. نه تنها اندامهای شما محدود است، بلکه دوقلوها نیز هستند. با وجود این، آنها در حال حرکت هستند و می توانند ارائه خود را تغییر دهند. به طور معمول بخش سزارین در صورت عدم تناسب در حاملگی چندگانه تجویز می شود. برخی از شانس ها برای تغییر این کار حرکات خاص وجود دارد، اما این همیشه کمک کننده نیست.

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰

نی‌نی سایت: دکتر سولماز توانگر، متخصص زنان و زایمان - تنها مزایای زایمان سزارین انتخابی، اطلاع مادر از چگونگی زایمان است. دکتر توانگر با اعلام این خبر افزود: خانم‌ها باید بدانند که جراحی سزارین یک جراحی بزرگ شکمی و بسیار جدی است. همچنین بهبود جراحی سزارین ساده نیست. دکتر توانگر اضافه کرد: از آنجا که رحم نزدیک روده‌ها و مثانه قرار دارد، برش سزارین باید به دقت انجام شود چرا که ممکن است به ارگان‌های دیگر آسیب‌رسیده و سبب خون‌ریزی یا عفونت شود و برای زنانی که 3 تا چند سزارین داشته‌اند این خطرات بسیار بیشتر خواهد بود.

از طرفی جفت در عمقی به رحم چسبیده و به سختی خارج می‌شود، بنابراین ممکن است خطر خون‌ریزی سنگین وجود داشته باشند و حتی احتمال نیاز به تزریق خون بالاست طوری که گاهی هیسترکتومی یا برداشتن رحم تنها راه نجات جان مادر است. دکتر توانگر با بیان اینکه خونریزی‌ به دنبال سزارین و عفونت‌های محل عمل و رحم تقریبا 2 برابر بیشتر از زایمان طبیعی است، ادامه داد: سزارین در هر صورت یک عمل جراحی است و به دنبال آن مشکلاتی ناشی از جراحی نیز برای مادر پیش خواهد آمد.

در عین حال علاوه بر عوارض بیهوشی می‌توان به مشکلات ادراری مانند سوزش ادرار، عفونت‌های ادراری و درد ناحیه مثانه پس از سزارین اشاره کرد. به گفته این متخصص زنان و زایمان، سرحالی و شادابی مادر پس از زایمان طبیعی نکته بسیار مهمی است. مادری که زایمان طبیعی می‌کند، همان روز پس از زایمان به راحتی می‌تواند کارهای مربوط به خود و بچه را انجام دهد اما مادری که سزارین می‌کند چند روز باید استراحت کند. از طرفی دردهای پس از سزارین نیز خیلی زیاد است به طوری که مادر نیاز به مسکن پیدا می‌کند در حالی که به صورت معمولی و طبیعی مادر 7 تا 8 ساعت قبل از زایمان طبیعی درد خواهد داشت اما در مورد سزارین این دردها چند روز ادامه می یابد.

دکتر توانگر خاطرنشان کرد: مادر می‌تواند پس از فقط یکبار سزارین، زایمان طبیعی داشته باشد اما مادران اغلب این نکته را نادیده می‌گیرند. در چنین شرایطی ممکن است خانمی 2 یا 3 بار تحت جراحی قرار گیرد و همین مساله باعث افزایش احتمال چسبندگی‌ها و دردهای ناشی از آن می‌شود. این چسبندگی‌ها هم ممکن است مشکلاتی از جمله مشکلات گوارشی را برای بیمار به وجود آورند.


منبع

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰

دکتر «مریم کاشانیان» در کنفرانس علمی یک روزه زایمان فیزیولوژیک با حضور متخصصان زنان، کارشناس و کارشناسان ارشد مامایی کرمان گفت:افزایش سزارین یکی از علل برگزاری این سمینارهاست که در بسیاری از شهرهای ایران برگزار می‌شود و امید می‌رود بتوانیم با جلوگیری از مداخلاتی که به‌صورت غیرمنطقی وغیرعلمی انجام می‌شود میزان سزارین را کاهش دهیم.


وی افزود: یکی از مسائلی که به افزایش سزارین منجر شد مداخلاتی است که بدون علت کافی علمی در سیر زایمان طبیعی انجام می‌شود و عملاً این مداخلات باعث شد که محیط زایمان برای زنان خشن، نامأنوس، دردآور، رنج‌آور و اذیت‌کننده باشد.


مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: این عوامل باعث شد زنان سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح دهند و بتدریج محیط زایمان فرسوده‌کننده شد بنابراین به مرور زمان زنان سزارین را ترجیح دادند.


کاشانیان اظهار کرد: سزارین یک عمل جراحی با برنامه است و بسیاری از زنان شاغل ترجیح می‌دادند در یک روز و ساعت خاصی سزارین شود و پزشکان نیز ترجیح می‌دادند با برنامه‌ی خودشان تنظیم کنند، بنابراین همه این شرایط باعث شد که سزارین در جامعه ترویج یابد.


وی گفت: اکنون ما باید سعی کنیم این مسائل را برعکس کنیم، تا بتوانیم میزان زایمان طبیعی را افزایش دهیم.


مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: سزارین جراحی بزرگی است که مشکلاتی مانند عوارض بیهوشی، میزان خونریزی بیشتر، عفونت بیشتر و احتمال چسبندگی را دارد اما زایمان طبیعی این عوارض را ندارد.

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰

تنظیم خانواده برای سلامت و رفاه عمومی مادر و کودک نقش مهمی را ایفا می‌کند، برنامه ریزی برای فاصله زمانی بین دو بارداری بر روی فرزندان بعدی تاثیر به سزایی می‌گذارد.

 گفتنی است که بخش جدایی ناپذیر از برنامه‌های یک خانواده تنظیم فواصل بارداری و مدت زمان هر بارداری است.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها( (CDC شمار زیادی از زنان به این نکات توجهی ندارند.

لذا توصیه می‌شود که از 18 ماه قبل برای بارداری مجدد برنامه ریزی شود.

اطلاعات سازمان ملی رشد خانواده(NSFG) نمونه‌ای ملی از زنان را از سال 2006 تا 2010 مورد بررسی قرار داده و تاریخ آخرین تولد نوزاد آن‌ها را توسط آخرین بارداری مورد محاسبه قرار داده است.

نتایج نشان می‌دهد که حدود 30 درصد مادران در 18 ماهگی پس از آخرین زایمان، باردار شدند، 20 درصد از مادران تا بارداری بعدی 5 سال وقفه انداخته و تنها نیمی از افراد  بین 18 ماه تا 5 سال میان دو بارداری فاصله انداختند که بر اساس متوسط زمان بین حاملگی‌ها دو سال و پنج ماه بوده است.

پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط عواملی چون سن، وضعیت تاهل، آموزش و پرورش و تعداد تولد‌های قبلی تیم تحقیقاتی دریافتند که زنان مسن‌تر تمایل به ایجاد وقفه طولانی بین بارداری‌ها را دارند.

مطالعات اخیر حاکی از آن است که بارداری‌ها با فاصله زمانی 12ماه خطرات بیماری اوتیسم را برای کودکان دوم به بار می آورد، همچنین بارداری‌های با فاصله 18 ماه نیز با تولد نوزادان کم وزن و زایمان‌های زودرس همراه است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰

با از راه رسیدن هفته هفدهم بارداری، کم‌کم آثار خستگی از بین می‌روند. با بالا رفتن انرژی در روزهایی که هنوز سنگین نشده‌اید، از فرصت استفاده کنید و به دعوت غذای بیرون از خانه آری بگویید؛ اما نه هر غذایی و نه هر رستورانی. در این مقاله با آداب رستوران رفتن در دوران بارداری بیشتر آشنا می‌شوید.

رستوران رفتن در بارداری؛ به هر رستورانی نروید

وقتی نوبت به رستوران رفتن در بارداری می‌رسد علاوه بر شناسایی غذاهای ممنوعه بارداری، موارد زیادی است که باید به آن‌ها توجه کنید؛ از جمله انتخاب رستوران. انتخاب رستوران در بارداری بیشتر از سایر مواقع اهمیت دارد، چون شما در شرایط ویژه‌ای هستید و باید بیشتر از خودتان مراقبت کنید؛ بنابراین بهتر است اولویت را به رستوران‌های مطمئنی بدهید که قبلاً هم به آن‌ها رفته و غذاهایشان را خورده‌اید. امتحان رستوران جدید به‌خصوص هنگام مسافرت، اصلاً ایده خوبی نیست. بهتر است شلوغی رستوران را هم به عنوان یک معیار غیر قابل تغییر در نظر نگیرید؛ چون گاهی ارزان بودن قیمت و به دنبال آن پایین بودن کیفیت غذا باعث شلوغی رستوران‌ها می‌شود، نه مطمئن بودن غذا.

بشقابتان را سبز کنید

حتماً خودتان هم می‌دانید که مصرف سبزی‌ها چقدر مهم است؛ به‌خصوص برای خانم‌های باردار. به همین دلیل هم کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از سفارش غذا حتماً یک بشقاب سالاد سفارش دهید یا در کنار غذا، سبزی هم بخورید. با وجود این بهترین کار این است که از تمیز بودن سبزی‌های موجود در سالاد مطمئن شوید. چنانچه مطمئن نیستید سبزی‌ها به خوبی شسته شده‌اند، بهتر است از خوردن سالاد در رستوران صرف‌نظر کنید.

سالاد در بارداری

فست فود بخوریم؟

رستوران رفتن در بارداری مشکلی ندارد، اما بهتر است دور فست فود را تا حد ممکن خط بکشید. ممکن است با دوستانتان در یک رستوران فست فود قرار گذاشته باشید و به هر دلیلی نتوانید جای رستوران را عوض کنید؛ در این صورت بهتر است ساید یا کنار غذا را که معمولاً شامل سبزی‌های گریل شده و سالم است، سفارش دهید. سیر شدن با این غذاها سخت است؛ اما بهتر از خوردن غذاهایی است که در روغن سرخ شده‌اند. غذاهای ممنوعه بارداری را می‌شناسید؟

در مورد غذا سؤال بپرسید

اگر نسبت به ماده غذایی خاصی ویار دارید، بهتر است موقع رستوران رفتن در بارداری مراقب سفارش‌هایی که می‌دهید، باشید؛ امتحان کردن غذاهای تازه‌ای که معلوم نیست دقیقاً از چه موادی تشکیل شده‌اند، خطر حالت تهوع را به دنبال دارد. ممکن است فکر کنید تهوعتان از هفته شانزدهم بارداری کمتر شده و دیگر نیازی به مراقبت نیست؛ اما توصیه می‌کنیم مدتی دست نگه دارید و بیشتر مراقب باشید. به خاطر داشته باشید پرسیدن درباره نحوه طبخ غذا (سرخ‌شده یا گریل) و مواد اولیه به کار رفته در آن، نه در دوران بارداری و نه هیچ وقت دیگری زشت نیست. 

سوپ چرب نخورید

سوپ، پیش‌غذای خوب و سالمی است، به شرطی که در طبخ آن از خامه یا کره استفاده نشده باشد. سوپ جو و سوپ عدس جزو سوپ‌های مفید برای بارداری هستند؛ منتها به این نکته دقت داشته باشید که بهتر است بعد از خوردن غذاهایی با طبع سرد، مثل سوپ عدس، حتماً مواد خوراکی گرم و مفید برای بارداری را مصرف کنید.

خوردن سوپ در بارداری

کنترل را در دست بگیرید

بعضی چیزهاست که موقع رستوران رفتن در بارداری از کنترل شما خارج است؛ مثل اطمینان از تمیز بودن سبزی‌های به کار رفته در غذا؛ اما بعضی چیزها هم هست که کنترلشان به دست خودتان است؛ مثل درست شستن دست‌هایتان قبل از غذا خوردن یا حتی به همراه بردن قاشقی که از تمیز بودن آن مطمئن هستید!

کدام نان بهتر است؟

اگر به نوع خاصی از غلات حساسیت ندارید؛ بهتر است موقع رفتن به رستوران در بارداری، به جای استفاده از نان سفید، از نان تمام غله استفاده کنید که هم مقوی‌تر است و هم مدت بیشتری می‌تواند شما را سیر نگه دارد.

خام نخورید

بهتر است از خوردن غذاهای گوشتی خام مثل سوشی یا غذاهای پخته بسیار تند یا شور، مثل غذاهای هندی خودداری کنید. خوردن غذاهای خام مثل جگر یا بعضی انواع خاص غذاهای دریایی در بارداری خوب نیست و می‌تواند بعضی میکروب‌ها را وارد بدنتان کند و غذاهای تند و شور هم روی وضعیت فشارخون و سلامت شما و جنین تأثیر می‌گذارد.


منبع

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰

سلام مادر: در حالی که اکثر ما از افسردگی پس از زایمان که بر توانایی مادر برای مراقبت از نوزاد تازه متولد شده است، شنیدیم، اما افسردگی در بارداری بیشتر از نوع پس از تولد است. این زمانی است که همه انتظار دارند که شما “درخشان” باشید، اما اگر در روزهای دیگر در حال تخلیه هستید، احساس اضطراب و اضطراب بیشتری نسبت به شما داشته باشید، می توانید از افسردگی قبل از زایمان رنج ببرید. همچنین به عنوان افسردگی پس از زایمان شناخته شده است، مهم این است که به یاد داشته باشید تنها نیستید، یکی از ده زن که در حین بارداری در معرض این وضعیت قرار دارد.

افسردگی در بارداری طبیعی است؟

پروفسور لوئیس هوارد، مشاور روانپزشکی پری ناتال و استاد بهداشت روان زنان در موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب، کالج کینگ لندن می گوید: “انتظار می رود که تجربه ی زنان بارداری همیشه باید خوشحال باشد، اما حقیقت این است که باردار است زنان اغلب احساسات عاطفی و روانی خود را برای همیشه احساس می کنند. مهم است زنان باردار احساس خجالت و گناه در مورد تجربه احساساتی که در دوران بارداری انتظار نداشته باشند، احساس نمی شود. آنها مستحق حمایت مهربانی هستند و باید برای مشاوره حرفه ای با ماما، بازدید کننده بهداشت یا پزشک صحبت کنند. 

علائم و نشانه های افسردگی پس از زایمان چیست؟

علائم و نشانه های افسردگی پس از زایمان چیست؟

بسیاری از زنان ممکن است احساسات خود را به عنوان تغییرات هورمون طبیعی از بین ببرند، زیرا آنها با تغییراتی که در بدنشان اتفاق می افتد، تغییر می کنند، اما این همیشه اینطور نیست. علائم مورد نظر عبارتند از:

• احساس اضطراب : البته نگرانی در مورد چگونگی مراقبت از ورود جدید شما طبیعی است، اما اگر اضطراب شما در حال مصرف است، ممکن است نشانه هایی باشد که باید به دنبال کمک باشید. 
• اعتماد به نفس : بله، هورمون ها در دوران بارداری با خلق و خوی شما روبرو می شوند، با این حال اگر احساس می کنید با کسانی که در اطراف شما هستند، بدبینی می کنید، یا نمی توانید فریاد بزنید، احتمال بیشتری وجود دارد. 
• خستگی : همیشه خسته هستید؟ آیا تمرکز دشواری دارید؟ آیا بیدار هستید در حالی که احساس اضطراب می کنید؟ همه این علائم افسردگی و نه فقط در دوران بارداری است. 
• عدم توجه : یکی از نشانه های اصلی افسردگی پس از زایمان، هیچ احساس هیجان و خوشبختی در مورد ورود جدید شما یا چیزی که معمولا به آن علاقمند هستید احساس نمی شود. هیچ چیز دیگر سرگرم کننده نیست. شما همچنین ممکن است اشتباه نکنید 
• افکار منفی : اگر احساس افسردگی منفی دارید، به نظر نمی آید که لرزش داشته باشید، شاید حتی در مورد آسیب رساندن به خود یا کودک شما، پس شما باید فورا با ماما یا پزشک خانواده صحبت کنید.

علل افسردگی در بارداری چیست؟

اگر سابقه قبلی افسردگی یا بیماری روحی دارید، اغلب فکر می کنید بیشتر در معرض خطر هستید، اما این همیشه مورد نیست. مثل سایر اشکال افسردگی، افسردگی پس از زایمان ناشی از عدم تعادل هورمون در دوران بارداری است. عوامل دیگر شامل بیماری صبحگاهی، اضطراب بیش از تبدیل شدن به یک مادر و نگرانی در مورد نحوه ارتباط و یا امور مالی شما با ورود جدید شما خواهد شد.

من از افسردگی رنج می برم چه باید بکنم؟

ساندرا ویتلی، روانشناس می گوید: “اگر حداقل دو روز دیگر به مدت چند هفته احساس خستگی می کنید، پزشک خود را در معرض افسردگی بارداری قرار دهید.” پزشک عمومی یا ماما شما قادر به تشخیص علائم شما و کمک به حمایت شما می باشد.

افسردگی در بارداری چگونه درمان می شود؟

افسردگی در بارداری چگونه درمان می شود؟

درمان افسردگی قبل از زایمان می تواند بارداری خود را نه ماه مفیدتر کند. درمان های مختلفی در این زمینه وجود دارد، بنابراین مهم است که با ماما یا پزشک خانواده خود صحبت کنید تا یکی از آن ها را برای شما کار کند. بعضی از افراد به مشاوره و روان درمانی پاسخ می دهند، از طریق نگرانی و مشکلات به یک درمانگر صحبت می کنند. دیگران ترجیح می دهند داروهای ضد افسردگی تجویز کنند که می توانند نشانه های افسردگی قبل از زایمان را تسهیل کنند. همچنین لازم به ذکر است که تعداد زیادی از گروه های حمایت از همکاران وجود دارد که به شما اجازه می دهد با یکدیگر ملاقات کنید.

مامایی نیز نکاتی را برای مراقبت از سلامت ذهنی شما در دوران بارداری قرار داده است:

• استراحت و تمرکز بر روی کودک خود : وقت صرف کنید تا چیزی را که دوست دارید لذت ببرید، که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد یا به شما کمک می کند که آرام باشید. 
• در مورد چگونگی احساس داشتن با کسی صحبت کنید : یک عضو خانواده، یک دوست یا متخصص بهداشت. 
• خوردن خوب: اطمینان حاصل کنید که شما برای خوردن انواع غذاهای مختلف و مقدار زیادی میوه و سبزی تمرکز کنید تا تمام مواد مغذی مورد نیاز شما و نوزادتان را دریافت کنید. 
• ورزش پیش از قاعدگی: در صورت امکان، سعی کنید و در برخی از کلاس های ورزش بارداری شرکت کنید. 
• یک برنامه رفاهی : یک وقت برای فکر کردن و آماده شدن برای تولد و زندگی با یک نوزاد جدید (در اینجا می توانید یک طرح مفید برای سلامتی پیدا کنید ). 
• یک زن فوق العاده باشید : استراحت کنید و سعی کنید به طور منظم خواب بگیرید. 
• برای کمک بخواهید: مشاوره تخصصی برای نگران کردن مسائل مانند پول، مسکن، اشتغال و روابط را جستجو کنید.

 

پیشنهاد مقاله:علائم و نشانه های شروع زایمان و تحمل درد آن

 

افسردگی هنگام بارداری – آنچه شما باید بدانید

افسردگی هنگام بارداری - آنچه شما باید بدانید

برای حداقل یکی از ده مادر باردار، افسردگی پس از زایمان یک واقعیت چالش برانگیز است که خواستار درک، محبت، مراقبت و حمایت اولیه است. بارداری یک زمان و تجربه تغییرات فیزیکی و هورمونی رادیکال است. برای برخی از زنان، افسردگی پس از زایمان به سادگی نتیجه مانور و تغییر هورمون است. دیگران به علت نگرانی نسبت به تغییرات فیزیکی افسرده می شوند، عمیقا مضطرب و بدون کنترل در مورد تغییر زندگی خود، یا فقط تلاش برای مقابله با یک حاملگی دشوار است. بعضی از زنان ممکن است فرضیه افسردگی را تجربه کنند که یک علامت بارداری طبیعی است. در حالی که برخی از تغییرات در حالت خلقی طبیعی است، احساس واقعی افسردگی باید مورد توجه قرار گیرد. افسردگی در دوران بارداری ممکن است دشوار برای دیدن، درک و درک هر چیز دیگری باشد که در حال انجام است، اما بسیار مهم است که آن را در اسرع وقت برداشت کنید. حمایت اولیه می تواند به طور واقعی در بقیه تجربیات حاملگی، تولد و زود هنگام پدر و مادر، و کمک به مادر و کودک برای رسیدن به بهترین شروع ممکن با هم باشد.

 

پیشنهاد مقاله:زایمان طبیعی و ناگفته های آن

 

علائم افسردگی در  بارداری

در اینجا ۶ نشانه افسردگی قبل از زایمان وجود دارد:

۱: اضطراب مزمن 
اگر شما به طور مداوم توسط این نگرانی ها اشغال شده باشید، تا آنجا که فعالیت های روزانه خود را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند نشانه ای از افسردگی قبل از زایمان باشد. 
۲: تغییرات اشتها 
تغییرات اشتهای شما در دوران بارداری ممکن است به طور مرتب رخ دهد. تغییراتی که ناشی از تهوع / استفراغ یا به علت افزایش طبیعی نیازهای کالری نیست، ممکن است نشانه ای از افسردگی پس از زایمان باشد. نمیخواهم غذا بخورم یا غذای کمتری بخورم، علیرغم کمبود تهوع و استفراغ. میخواهید به طور مداوم غذا بخورید، مخصوصا زمانی که احساس سیری کنید، همچنین ممکن است یک پرچم قرمز برای افسردگی باشد. 
۳: خستگی شدید و بی خوابی 
در حالی که خستگی و بی خوابی در حاملگی رخ می دهد، اگر افسرده هستید، این علائم می تواند شدید باشد. اگر خستگی خیلی غم انگیز است که بیشتر روزها شما نمی توانید فعالیت های معمول خود را انجام دهید، ممکن است دچار خستگی مرتبط با افسردگی شوید. علل دیگر خستگی در دوران بارداری وجود دارد، اما اگر شدید باشد، بهتر است علائم خود را با ارائه دهنده خود داشته باشید. 
بسیاری از مادران حامله بی خوابی را تجربه می کنند. با این حال، اگر واقعا نمیتوانید با توجه به افکار مضر یا بیدرنگ بخاطر خستگی بمانید، ممکن است نشانه ای از بیخوابی مربوط به افسردگی باشد. 
۴: گریه 
این غیر معمول نیست که در دوران بارداری عاطفی تر باشد. گریه گاهی اوقات معمولا باعث نگرانی نمی شود. اگر اغلب گریه کنید، احساس غم انگیز غم و اندوه و یا ناامیدی را تجربه کنید، اشک ممکن است بیشتر از احساسات بارداری معمول باشد. 
۵: تغییرات در تعاملات اجتماعی 
بسیاری از مادران انتظار می رود که احساس خستگی می کنند و ممکن است تعاملات اجتماعی آنها را در حین بارداری محدود کند. نمیخواهم به همان اندازه که شما به طور معمول می توانید عادت کنید. اگر متوجه شوید که نمیخواهید بیرون بروید زیرا ایده ارتباط برقرار کردن با دیگران موجب اضطراب می شود که ممکن است نشانه ای از افسردگی باشد. انزوا عمدی علائم افسردگی است و متاسفانه افسردگی حتی بدتر می شود.

۶: تحریک پذیری 
با توجه به تغییرات هورمونی، شایع نیست که کمی با خود، شریک زندگی و دیگران احساس کمی داشته باشید. 
با این حال، اگر متوجه شوید که اغلب از شما متاثر شده اید، و اغلب بیش از چیزهای کوچک، ممکن است به افسردگی مرتبط باشد.

چه چیزی می تواند باعث افسردگی دربارداری شود؟

تغییرات هورمونی 
حتی بدون سابقه افسردگی، تغییرات هورمونی بارداری می تواند باعث افسردگی شود. 
تغییرات فیزیکی 
نوسانات وزن، تغییرات پستان، تغییرات پوست و بیشتر می تواند برای برخی از زنان شدید باشد. این تغییرات، هر چند طبیعی است، می تواند برخی از زنان را ناراحت کند. زنان با سابقه اختلالات خوردن به خصوص در معرض افسردگی مرتبط با تغییرات فیزیکی در بارداری هستند. 
بارداری قبلی یا از دست دادن کودک 
پدر و مادر گرامی می توانند خود را تجربه ترکیب احساسات. آنها هنوز از دست رفتن بارداری یا کودک ناراحت هستند و تلاش می کنند این احساسات را با لذت زندگی جدید سازگار سازند. ممکن است ترس و نگرانی در مورد دیگر از دست دادن یا گناه برای رفتن وجود داشته باشد.

عوارض افسردگی در بارداری

فعال بودن، مصرف مواد مضر و مضر کافی برای سلامتی جسمی و روانی مهم است. هنگامی که یک مادر در رختخواب رختخواب است، احتمالا فعالیت بدنی زیادی ندارد و ممکن است از ویتامین D طبیعی از دست برود. مادری که تهوع و استفراغ شدید ممکن است از مواد مغذی کلیدی، چربی های امگا سالم و از دست دادن چربی های امگا احتمالا به لحاظ جسمی فعال است. برای مادرانی که در معرض خطر بارداری هستند، ممکن است استرس احساسی را از نگرانی درمورد عوارض ناشی شود. مادران مبتلا به رفع تختخواب و یا HG به احتمال زیاد احساس جدایی و نگرانی برای خود و نوزادان خود می کنند.

وضعیت اجتماعی

نگرانی ها و مشکلات ارتباطی، موقعیت های خانوادگی، مشکلات مربوط به کار و دوران بارداری می تواند باعث ایجاد فشار زیادی در دوران بارداری شود. حاملگی غیرمنتظره یا عدم حمایت نیز می تواند باعث ایجاد استرس شود. موقعیت های اجتماعی دشوار، اضافه شده به تنش های بارداری معمولی، می تواند منجر به افسردگی در دوران بارداری شود.

چگونه با افسردگی در  بارداری رفتار می کنید؟

 

چگونه با افسردگی در  بارداری رفتار می کنید؟
هر گاه شما نگرانی دارید، مهم است که به متخصص مراقبت از خودتان برسید. اگر دچار نگرانی عمومی هستید یا اگر احساس می کنید علائم افسردگی در دوران بارداری وجود دارد، به پزشک خود مراجعه کنید.

چگونه افسردگی در  بارداری درمان می شود؟

در حالی که افسردگی پس از زایمان گاهی اوقات نتیجه حاملگی است، به سادگی انتظار برای پایان بارداری به ندرت توصیه می شود. افسردگی پس از زایمان درمان نشده با افسردگی پس از زایمان مرتبط است.

گام اول در درمان، رسیدن به یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی قابل اعتماد است. تعدادی از گزینه های درمان و مواردی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم افسردگی قبل از زایمان کمک کند:

• مشاوره یا درمان (سعی کنید و پیدا کردن یک درمانگر که متخصص در مسائل قبل و بعد از تولد است) 
• تغذیه برای سلامتی عاطفی مهم است. اطمینان از دریافت کافی از ویتامین B، ویتامین D و امگا ۳ . یک مطالعه اخیر همچنین پیوند قوی بین دانه های فرآوری شده و افسردگی را شناسایی کرده است . شکر و دانه های فرآوری شده بار دیگر ثابت می کنند که آنها برای بدن و ذهن بد است. 
• درمان کم خونی فقر آهن در صورت وجود (از پزشک خود برای بررسی کامل خون برای بررسی هر گونه کمبود) 
• فعالیت فیزیکی زمانی که ایمن است، از جمله پیاده روی و تمرکز روی یوگا 
• در مورد ذهنیتان بیشتر بدانید 
• پشتیبانی از شریک زندگی، خانواده و دوستانتان 
• دارو در صورت لزوم (درباره عوارض جانبی با ارائه دهنده مراقبت خود و تحقیق در مورد این گزینه)

اگر درمورد ارائه دهندگان مراقبت از ناخوشایند یا غیر حساس هستید، درک کنید که این تنها نگرش آنهاست و چیزی درباره شما نیست. لطفا از دوستان خود برای توصیه های خود برای پیدا کردن کسی که واقعا از شما حمایت می کند دوست دارید. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی خواهد افسرده شود. افسردگی و علائم شما انعکاسی از نوع والدین شما یا توانایی شما برای دوست داشتن فرزند شما نیست. با درمان فعالانه می تواند خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد. با درمان بسیاری از زنان در دوران بارداری از افسردگی رهایی پیدا می کنند.


سلام مادر

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰

بخش سزارین چیست؟بخش سزارین، همچنین به عنوان بخش c نامیده می شود، یک عمل جراحی انجام می شود زمانی که زایمان طبیعی امکان پذیر نیست و یا ایمن نیست، یا وقتی که سلامت مادر یا کودک در معرض خطر است. در طی این روش، کودک از طریق برش های جراحی ساخته شده در شکم و رحم تحویل می شود.

چه وقت به سزارین نیاز دارم؟

سزارین ممکن است به صورت پیش فرض برنامه ریزی شده باشد، اگر دلیلی پزشکی به آن نیاز داشته باشد، یا ممکن است آن را غیرقابل برنامه ریزی کند و در صورت مشکلات خاص، در طول کار شما اتفاق بیفتد.

اگر یکی از شرایط زیر وجود داشته باشد، ممکن است لازم باشد که یک سزارین برنامه ریزی شده داشته باشید:

• Disproperation Cephalopelvic (CPD) : CPD یک اصطلاح است که به معنی آن است که سر و بدن نوزاد برای انتقال ایمن از طریق لگن مادر بیش از حد بزرگ است، یا لگن مادر برای انتقال نوزاد معمولی بسیار کوچک است.
• تولد سزارین قبلی : اگرچه ممکن است پس از یک سزارین تولد واژن ایجاد شود، اما این گزینه برای همه زنان نیست. عوامل موثر بر اینکه آیا سزارین مورد نیاز است، شامل نوع برش رحم مورد استفاده در سزارین قبلی و خطر پارگی رحم است.
• حاملگی چندگانه : اگرچه دوقلوها اغلب می توانند واژینال تحویل شوند، دو یا چند نوزاد ممکن است نیاز به تحویل سزارین داشته باشند.
• مقدمه : در این شرایط، جفت در دیواره رحم بسیار کم متصل است و خروج نوزاد را از طریق دهانه رحم مسدود می کند.

اگر هیچ یک از شرایط زیر در طول کار شما بوجود نیاید، ممکن است یک تحویل بدون سزارین مورد نیاز باشد:

• فشردگی بند ناف : بند ناف در اطراف گردن یا بدن کودک قرار دارد یا بین سر کودک و لگن مادر گرفتار می شود.
• طناب پرولاپس : طناب بند ناف قبل از اینکه نوزاد انجام شود، از دهانه رحم بیرون می آید.
• Placentae Abruptio : جفت جدا از دیواره رحم قبل از اینکه نوزاد متولد شود.
• پریشانی جنین : در طول زایمان، نوزاد ممکن است شروع به ایجاد مشکلاتی کند که باعث ضربان قلب نامنظم می شود. پزشک ممکن است تصمیم بگیرد که کودک دیگر نمی تواند کار را تحمل کند و سزارین لازم است.

از بخش سزارین چه انتظاری دارید؟

از بخش سزارین چه انتظاری دارید؟

اگر تحویل سزارین اضطراری نباشد، مراحل زیر انجام می شود:

• از شما خواسته خواهد شد که آیا به این روش موافقت کرده اید و در برخی از بیمارستان ها از شما خواسته شده است که یک فرم رضایت نامه امضا کنید.
• متخصص بیهوشی در مورد نوع بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد.
• فشار خون، ضربان قلب و درجه حرارت شما برداشته خواهد شد.
• مو در ناحیه اطراف برش کشیده می شود.

روش سزارین چیست؟

در ابتدای روش، بیهوشی اعمال خواهد شد و برای جلوگیری از ایجاد محیط استریل در محل برش استفاده می شود و یک صفحه نمایش یا پارچه ای استریل استفاده می شود. سپس شکم شما با یک ضد عفونی کننده تمیز می شود و شما ممکن است یک ماسک اکسیژن بر روی دهان و بینی خود داشته باشید تا اکسیژن را به نوزاد افزایش دهید.

سپس پزشک از طریق پوست شما و به دیواره شکم بریده می شود. پزشک ممکن است از یک برش عمودی یا عرضی استفاده کند. (برش افقی نیز برش بیکینی نامیده می شود، زیرا آن زیر زیر شکم قرار می گیرد.) بعد از آن یک برش ۳ تا ۴ اینچ در دیواره رحم ایجاد می شود و دکتر از طریق برش ها نوزاد را بیرون می اورد. سپس بند ناف قطع می شود، جفت حذف می شود و برش بسته می شود.

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟

انواع مختلفی از شرایط اضطراری وجود دارد که می توانند در طول تحویل ایجاد شوند. در برخی موارد، سزارین بسیار سریع اتفاق می افتد. در دیگران، این روش ممکن است طولانی تر شود.

برخی از خطرات مربوط به زایمان سزارین چیست؟

مانند هر عمل جراحی، سزارین شامل برخی از خطرات است. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• عفونت
• از دست دادن خون
• یک لخته خون که ممکن است شکستن و وارد جریان خون (آمبولیسم) شود.
• آسیب به روده یا مثانه
• برش که ممکن است دیوار رحم را تضعیف کند.
• ناهنجاری های جفت در حاملگی های بعدی.
• خطرات بیهوشی عمومی.
• آسیب جنینی

 

پیشنهاد مقاله:علائم و نشانه های شروع زایمان و تحمل درد آن

 

پس از زایمان چه اتفاقی می افتد ؟

پس از زایمان چه اتفاقی می افتد ؟

بخش سزارین یک روش جراحی است و ممکن است نیاز به بهبودی بیشتر از زایمان واژن داشته باشد. با این حال، زنان که کار طولانی و دشوار را انجام داده اند و تحویل واژینال می دهند، ممکن است بهبودی بیشتری نسبت به سونوگرافی داشته باشند. هنگامی که بیهوشی از بین می رود، شما شروع به احساس درد از برش ها خواهید کرد. شما همچنین ممکن است درد های گاز را تجربه کرده و دچار تنفس عمیق شوید. بعد از جراحی به دلیل تخلیه پوشش رحم، تخلیه واژن نیز وجود دارد. تخلیه، لوچیا نامیده می شود، در ابتدا قرمز خواهد شد و سپس به تدریج به زرد تغییر می کند. اگر خونریزی شدید یا بوی بد ناشی از تخلیه واژن دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.


سلام مادر

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰

سلام مادر :کارشناسان معتقدند که استرس در بارداری می تواند تاثیر منفی بر روی کودک داشته باشد. کمبود وزن و زایمان زودرس هر دو با شدت طولانی مدت استرس در دوران بارداری ارتباط دارند. در حالی که برخی از استرس ها ممکن است اجتناب ناپذیر باشند، گام هایی برای کاهش میزان استرس در دوران بارداری وجود دارد. در اینجا ۱۰ راهنمایی برای کاهش میزان استرس شما وجود دارد.

استرس در بارداری برای کودک من بد است؟

۱ – پنج دقیقه ارامش دریافت کنید

حمام حباب در پایان روز، راهی عالی برای پاک کردن ذهن شماست. این نیز برای کسانی که درد شما را بدون هیچ مشکلی تجربه می کنند عالی خواهد بود. سعی کنید بعضی از روغنهای اساسی مانند اسطوخدوس را به آب حمام اضافه کنید تا به شما آرامش بخشید.

۲ – دریافت ماساژ!

ماساژ یک راه عالی برای از بین بردن استرس است و همچنین کاهش هر گونه ناراحتی فیزیکی است. پس از ماساژ، باید احساس آرامش و بدون استرس داشته باشید. اکثر ماساژورها ماساژهای دوران بارداری را پیشنهاد می کنند که به ویژه برای نیازهای زنان باردار مناسب است.

تمرینات سبک به شما کمک می کند احساس تنش کمتری داشته باشید. پیاده روی، رفتن به یک شنا یا کلاس یوگا به شما کمک خواهد کرد تا بعد از یک هفته پر از اشتیاق به عقب بر گردید. تکنیک های تنفس در یک کلاس یوگا نیز به شما کمک می کند تا روزانه به مبارزه با استرس کمک کنید.

۳ – طب سوزنی!

طب سوزنی برای کاهش میزان استرس اثبات شده است. طب سوزنی رها کردن اندورفین ها را تشویق می کند که به شما کمک می کند احساس آرامش کنید و گردش خون را بهبود بخشد.

 

پیشنهاد مقاله:۱۵روش برای اجتناب از سقط جنین

 

۴ – نفس کشیدن … بله، واقعا!

برخی از زنان مراقبه را یک روش موثر برای حفظ استرس در خلوت می کنند. پاک کردن ذهن شما، حتی فقط ۱۵ دقیقه در روز، می تواند به جلوگیری از اثرات فیزیکی استرس کمک کند. بعضی از مردم ترجیح می دهند روز اول صبح مراقبه کنند، اما بعضی دیگر از آنها به عنوان راهی برای باز کردن پس از کار استفاده می کنند. هنگامی که تکنیک را آموخته اید، می توانید آن را در زندگی روزمره خود به عنوان راه مطمئن برای مبارزه با استرس در طول روز تمرین کنید.

۵ – صحبت کردن با کسی

حالت خوبه؟ به محض این که بارداری خود را اعلام می کنید، کل دنیا بیشتر احساس علاقه شما را به خود جلب می کند. این می تواند مانند تمام ۹ ماه صرف دوستان و خانواده اطمینان شما را که احساس خوبی داشته باشید احساس کنید. اگر احساس تنش دارید، با کسی صحبت کنید. شما کمبود پرسنل کمتری خواهید داشت، بنابراین بیشتر از آن استفاده کنید. صحبت کردن در مورد نگرانی های شما می تواند تسکین فوری ارائه دهد و حتی ممکن است برخی از پیشنهادات کمک را دریافت کنید. اگر شما کسی را ندارید که بتوانید اعتماد کنید، یک حرفه ای که متخصص مشاوره قبل از زایمان یا روانشناسی است، یک ایده عالی است. شما احساس می کنید خیلی بهتر از آن است که آن را تمام کردن، دانستن آن است که کسی گوش دادن و دادن به شما پشتیبانی می کند.


منبع

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰
وب سایت دونفره - نرگس پارسایی: آیا میدونستید که موها در طول یک چرخه رشد میکنن؟ در هر زمان معینی، 90٪ موها رشد میکنن و 10٪ باقی مانده در مرحله استراحت بسر میبرن. بعد از دو تا سه ماه استراحت، موها میریزند و موهای جدید جایگزین میشن. در دوران بارداری، این چرخه در مرحله استراحت متوقف میشه و موهای شما ضخیم تر میشه.
 
البته همیشه هم نمیتونید همچین توقعی داشته باشین زیرا به دلایل مختلف ممکنه موهاتون بریزه. ما اینجا بهتون کمک میکنیم تا بتونید ریزش مو هاتون رو در بارداری کنترل کنین.
 
 راه های پیشگیری از ریزش مو در دوران بارداری

آیا ریزش مو در دوران بارداری طبیعی است؟

ریزش مو در دوران بارداری کاملا طبیعیه. مطالعات انجام شده حاکی از اینه که تقریبا 40 تا 50 درصد از زنان باردار از ریزش مو رنج میبرن که یه پدیده موقته. مو ممکنه خشک تر بشه به علت سطح بالای هورمون پروژسترون در طول بارداری. اگر ریزش موی شما در بارداری غیرمعمول باشه باید به پزشک مراجعه کنین.

علت ریزش مو در دوران بارداری چیست؟

نگران نباشید ریزش مو در بارداری معمول تر از هر زمان دیگری است. نوسانات هورمونی و تغییرات فیزیکی میتونه دلیلش باشه.

دلایل دیگری برای ریزش مو در دوران بارداری وجود داره، مانند:

تغذیه نامناسب: بدن شما در دوران بارداری نیاز به تغذیه بیشتری داره. نیاز به آهن زیاده و مصرف ناکافی میتونه منجر به ریزش مو بشه. همچنین کمبود پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن میتونه از عوامل موثر اون باشه. تهوع و استفراغ در سه ماهه اول ممکنه سبب تغذیه نامناسب بشه.

بیماری ها: برخی از بیماری ها مانند دیابت بارداری و کرم قارچی (عفونت قارچی) میتونه باعث ریزش مو بشه. همچنین داروهای خاصی مانند دارو برای درمان فشار خون بالا، افسردگی و اضطراب، خطر ریزش مو رو افزایش میده. اگر در هنگام مصرف داروی افزایش ریزش مو رو مشاهده کردین، با پزشک تون صحبت کنین.

تغییرات هورمونی رایج: تغییرات مو در دوران بارداری همچنین میتونه از تغییرات هورمونی که در این مرحله طبیعی هستن، ناشی بشه.
    ژنتیک نقش مهمی رو ایفا میکنه: ریزش مو زمینه ژنتیکی داره یعنی اگر والدین شما مشکل مشابهی داشته اند، احتمالا شما هم تحت تاثیر قرار میگیرین. داروها و درمان میتونه در مقابله با ریزش مو با علت ژنتیکی مفید باشه.

سندرم تخمدان پلی کیستیک: PCOS یک اختلال هورمونیه که باعث میشه تخمدان به مقدار زیادی هورمونهای مردانه تولید کنه. اکثر زنان مبتلا به این بیماری با افزایش موی زاید و ریزش موی سر مواجه میشن.

کم کاری تیروئید: کم کاری تیروئید امروزه در میان زنان رایجه. هورمون تیروئید مسئول حفظ میزان سوخت و ساز پایه، سیستم گوارش، سلامت روان و حتی ناخن و مو است. کمبود این هورمون میتونه باعث ریزش مو بشه

بیماری های پوستی پوست سر: آلرژی پوستی و شرایطی که روی پوست سر تاثیر میذاره نیز میتونه باعث نازک شدن مو و ریزش مو بشه.

چگونه ریزش مو را در دوران بارداری کنترل کنیم؟

برخی از کارهایی که میتونید انجام بدین تا در دوران بارداری ریزش موهاتون کاهش پیدا کنه و موهای سالمی داشته باشین.

  •     موهای خود را بیش از حد براش نکنید زیرا باعث آسیب بیشتر به موهاتون میشه.
  •     از مدل موهایی که باید موهاتون رو سفت ببندید، دوری کنین مانند مدل های دم اسبی.
  •     از درمان های صاف شدن مو یا رنگ های شیمیایی استفاده نکنید چون موهاتون شکننده و خشک میشن.
  •     از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید.
  •     از یک شانه انحنادار برای حالت دادن موهای مرطوبتون استفاده کنید.
  •     پوست سر رو جهت تحریک گردش خون ماساژ بدین.
  •     از رنگ مو استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی مضر موجود در اون ممکنه منجر به ریزش بیش از حد مو بشه.
  •     میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنین زیرا حاوی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها هستن که به محافظت از فولیکول های مو و تحریک رشد مو کمک میکنن.
 
این نکات میتونه به کاهش میزان ریزش مو کمک کنه.

9 درمان خانگی برای ریزش مو در دوران بارداری

این راه حل های ساده رو در خانه امتحان کنین و تفاوت رو ببینین.

1. استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک

استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک یکی از بهترین اقدامات برای کاهش ریزش موی به دلیل عفونت های پوستی و واکنش های آلرژیک پوست سر است. محصولات طبیعی برای افرادی که پوست حساس دارند عالیه.

2. ماساژ با روغن گرم

تصور میشه که ماساژ پوست سر با روغن نیم گرم، به طور طبیعی به کنترل ریزش مو کمک میکنه. به نظر می رسد نارگیل، ججوبا، بادام، روغن زیتون و روغن خردل بهترین گزینه برای تغذیه پوست سر با ماساژه.

3. ژل آلوئه ورا مناسب برای کنترل ریزش مو

عصاره های آلوئه ورا به بسیاری از بیماری های پوستی کمک میکنه. ژل آلوئه ورا میتونه ریزش موی به دلیل خشکی و عفونت پوست سر رو از بین ببره.

4. چریش یه گیاه آنتی باکتریال

چریش یکی دیگه از درمان های گیاهی موثر برای مقابله با ریزش موی به دلیل عفونت های پوستیه. چریش عامل ضد باکتری طبیعیه که از رشد باکتری جلوگیری میکنه. شما میتونید یک برگ خرد شده از برگ های چریش رو تهیه کنید و روی پوست خود بمالید.

5. شیر نارگیل تازه

نیم فنجان شیر نارگیل تازه را روی پوست سر با نوک انگشتان خود ماساژ بدین. به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید و سپس با استفاده از یک شامپو گیاهی خوب موهاتون رو بشویید. از شیر تازه استفاده کنید، نه انواع کنسرو شده.

6. ترکیبی از روغن ها

شش قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک چهارم قاشق چایخوری اسانس اسطوخدوس را مخلوط کنید. مخلوط رو روی پوست سر بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید. با این حال، از پزشک خود در مورد استفاده از روغنها مشاوره بگیرین زیرا بعضی از آنها در طول بارداری توصیه نمیشه.

7. آب لیمو

یک تخم مرغ رو با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. اون رو روی پوست سر بمالید و حدود 30 دقیقه بگذارید سپس آن را شستشو دهید. این نه تنها به جلوگیری از ریزش مو کمک میکنه، بلکه باعث میشه که موهاتون ضخیم تر و نرمتر بشه.

8. ترکیب تخم مرغ، ماست و روغن زیتون

یک خمیر از مواد تشکیل دهنده بالا رو آماده کنید و یکبار در هفته روی پوست سر استفاده کنید. این کار به عنوان یک درمان عمیق برای مشکل شما عمل میکنه.

در کنار این داروها، سعی کنید محصولات موهاتون رو تغییر بدین تا ریزش مو در دوران بارداری رو درمان کنید.

9. مصرف مکمل ها و تقویت کننده ها

مکمل ها و محصولات مو نیز نقش کلیدی در کنترل ریزش مو دارن اما قبل از استفاده باید با دکتر خود اونها رو بررسی کنید.

مکمل ها: شما میتونید مکمل هایی مثل روی، ویتامین سی، ویتامین E و بیوتین رو به رژیم غذایی تون به منظور کاهش یا کنترل ریزش مو، اضافه کنید.

شامپوها و نرم کننده ها: موهای خشک در طول بارداری معموله. برای مبارزه با خشکی، میتونید شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنین. محصولات مو که حاوی این مواد باشن: کره شیا، روغن نارگیل، آلوئه ورا، روغن جوجوبا، روغن آووکادو

اگر به رغم تلاش های زیادتون در خانه باز هم ریزش موی شدید دارین حتما به پزشک مراجعه کنین. پزشک ممکنه رژیم تریکوتراپی رو که 3 مرحله داره، پیشنهاد بده. این رژیم حاوی 3 محصوله قطره های پوست سر، اسپری پروتئین و مکمل های غذایی که باعث رشد موهای سالم میشه.

  • بهنام بهنام
  • ۰
  • ۰

اضافه وزن بارداری را چگونه کنترل کنیم

مقاله ای که در ادامه می خوانید به این نکته که اضافه وزن بارداری را چگونه کنترل کنیم می پردازد.
امروز به درست خوردن و مشکلات چاقی یا اضافه وزن و همینطور به خطرات آن در دوران بارداری میپردازیم.
دوران بارداری برای خانم‌ها با وجود همه سختی‌هایی که دارد دوران شیرینی است.
مادرها همه سختی‌های دوران بارداری را با لذت تحمل می‌کنند ولی بعضی مادرها همه ترسشان در دوران بارداری این است که اضافه وزن پیدا نکنند و یا دیگر به وزن قبلی خود بازنگردند. به همین دلیل ممکن است بعضی از خانم‌ها در این دوران مهم و حساس و سرنوشت‌ساز به سراغ رژیم‌های مختلف لاغری بروند تا از اضافه وزن خود جلوگیری کنند.
  درست خوردن و رژیم نگرفتن
پرخوری و یا غلط ‌خوری کار صحیحی نیست اما قطعا پایبندی سفت و سخت به محدودیت غذایی در این دوران هم کار بسیار اشتباهی است. مثلا اگر یک انسان عادی هر روز شیرینی خامه‌ای پرچرب بخورد به سلامتی خودش ضرر می‌زند چه برسد به یک خانم باردار. این درحالی است که همه پزشکان و متخصصان به‌ شدت تأکید می‌کنند که رژیم کاهش وزن در دوران بارداری خطر بسیار زیادی برای جنین دارد.
خوب بخورید اما نه به اندازه دو نفر به خانم‌های باردار توصیه می‌شود در دوران بارداری غذاهای کم‌کالری مثلماهی، گوشت قرمز، غلات کامل، سبزیجات سبز رنگ، لبنیات کم‌چرب، میوه و… مصرف کنند. تنوع غذایی بسیار مهم است. زنان باردار از ترس چاقی نباید به هیچ‌وجه چربی را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کنند. درواقع چربی‌ها برای شکل‌گیری سیستم عصبی جنین لازم است. بهترین کار این است که خانم باردار چربی‌های اشباع مثل کره، خامه و روغن‌های کتان و آفتا‌ب‌گردان را کنار گذاشته و به جای آن روغن زیتون و کلزا و ماهی‌های چرب دارای روغن امگا ۳ مصرف کند.
افزایش وزن در دوران بارداری چگونه است؟
معمولا خانم ها در دوران بارداری مقداری وزن اضافه می کنند که البته این طبیعی است یعنی به گفته محققین،خانمی که قبل از بارداری وزن طبیعی داشته باید در طول دوران بارداری بین ۱۱ تا ۱۶ کیلو گرم وزن اضافه کند.اما بیشتر از میزان طبیعی ،نوزاد در معرض خطر جدی قرار میگیرد. به ازای هر۱ کیلو گرمی که مادر در زمان بارداری اضافه می کند به وزن جنین ۷ گرم افزوده می شود.
مادران باردار می‌توانند پرخوری‌کنند؟
در دوران بارداری بسیاری از زنان چون معتقدند که باید به اندازه ۲نفر غذا بخورند، پرخوری می‌کنند، درصورتی که پرخوری برای هیچ‌کس خوب نیست. مادران باردار در ۳ماهه دوم و سوم بارداری هر روز تنها به ۳۰۰ کالری بیش از زمان قبل از بارداری نیاز دارند و وزن گرفتن دوران بارداری بهترین شاخص دریافت کافی انرژی است. زنان باردار باید سعی کنند در کنار مصرف موادغذایی کم‌کالری و مغذی، ورزش‌کردن را هم در برنامه خود جای بدهند. انجام ورزش در دوران بارداری جز برای عده کمی از خانم‌ها ممنوع نیست. پیاده‌روی و شنا می‌تواند به افزایش درست و به اندازه‌ وزن مادران کمک کند. پرخوری در دوران بارداری جنین را مستعد بیماریهای قلبی می کند .
مادرانی که در دوران بارداری پر خور هستند،کودکانشان در آینده در معرض چاقی مفرط و بیماریهای  قلبی قرار میگیرند.
 
مراقبتهای دوران بارداری

مراقبت از مادر باردار

خطرات اضافه وزن در دوران بارداری :
اضافه ‌وزن پیش از بارداری می‌تواند تاثیرهای منفی‌ای در دوران بارداری داشته باشد. هرچه میزان اضافه‌ وزن بیشتر باشد و فرد چاق‌تر باشد، احتمال بروز خطرات ناشی از اضافه وزن در بارداری افزایش پیدا می‌کند.
برخی از عوارض مرتبط با اضافه وزن :
سقط ناخواسته‌ی جنین: خطر سقط شدن جنین در هفته‌های کمتر از هفته‌ی ۱۲ بارداری در صورت داشتن شاخص ‌توده‌ی ‌بدنی بالای ۳۰ بیشتر است.
دیابت بارداری: احتمال ابتلا به دیابت بارداری در زنان دارای شاخص ‌توده‌ی ‌بدنی بالای ۳۰ نسبت به سایر زنان بیشتر است.
فشار خون بالا و مسمومیت حاملگی: شاخص ‌توده‌ی ‌بدنی بالاتر از ۳۵ در مادر باردار احتمال عارضه‌هایی مانند مسمومیت حاملگی و فشار خون را در آنها افزایش می‌دهد.
ترومبوز وریدی یا لخته‌ی خون: خطر ترومبوز وریدی در زنان باردار وجود دارد، اما در زنانی با شاخص ‌توده‌ی ‌بدنی بیشتر از ۳۰، این خطر به مراتب افزایش پیدا می‌کند.
احتمال دیستوشی شانه‌ی نوزاد: در زنان دارای اضافه ‌وزن، به دلیل بزرگ بودن جنین، احتمال گیر کردن شانه‌های نوزاد هنگام زایمان و خارج نشدن آنها و در نتیجه دیستوشی شانه افزایش پیدا می‌کند.
احتمال نوزاد بزرگ‌جثه: احتمال تولد نوزاد بزرگ‌جثه یا ماکروزوم که وزنی بیشتر از ۴ کیلوگرم دارند، در زنانی با اضافه ‌وزن، بیشتر از سایرین است. داشتن جنین بزرگ‌جثه می‌تواند باعث مشکلاتی هنگام زایمان مانند پارگی پرینه، دیستوشی شانه یا سزارین شود.
با خطرهایی از جمله پره‌اکلامپسی و اکلامپسی مواجه می‌شوند: پره‌اکلامپسی به دلیل فشارخون بالا و وجود پروتئین در ادرار، به وجود می‌آید و اکلامپسی حالت خطرناک‌تر و جدی‌تر این بیماری است که می‌تواند فرد را تا مرحله تشنج و کما پیش ببرد. علایم اکلامپسی عبارتند از: سردرد، مشکلات بینایی، تورم در ناحیه دست‌ها و پاها و درد در قسمت‌های بالایی شکم.
میشود با یک پرستاریا مراقب خوب وتغذیه سالم دردوران بارداری ازسلامت خود ونوزادمان مطمئن شد .
چاقی مادر می تواند تاثیر منفی روی رشد مغز نوزاد بگذارد
به گفته متخصصان، افرادی که در خون آن‌ها به اندازه کافی آهن وجود ندارد، ممکن است کمتر از حد طبیعی دارای گلبول‌های قرمز خونی باشند و این حالت کم خونی ناشی از فقر آهن نامیده می‌شود.
وقتی زنی باردار است آهن از طریق روده به جفت منتقل می شود، اما معلوم نیست فاکتور چاقی در مادر چگونه روی وضعیت آهن در بدن جنین تاثیر می گذارد.
وضعیت دریافت آهن در دوران جنین فاکتور بسیار مهمی است چرا که ۵۰ درصد آهن مورد نیاز برای رشد جنین، قبل از تولد دریافت می شود.بهتراست پرستار ومراقب خانم های باردار بیشترین دقت را داشته باشند وهمچنین خود خانم های باردار تا فرزند سالم به دنیا آورند.انشاالله همه فرزندان سالم وصالح باشند با تغذیه مناسب وپرستاری ومراقبت به موقع شما.
منبع
  • بهنام بهنام