بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

  • ۰
  • ۰

دکتر «مریم کاشانیان» در کنفرانس علمی یک روزه زایمان فیزیولوژیک با حضور متخصصان زنان، کارشناس و کارشناسان ارشد مامایی کرمان گفت:افزایش سزارین یکی از علل برگزاری این سمینارهاست که در بسیاری از شهرهای ایران برگزار می‌شود و امید می‌رود بتوانیم با جلوگیری از مداخلاتی که به‌صورت غیرمنطقی وغیرعلمی انجام می‌شود میزان سزارین را کاهش دهیم.


وی افزود: یکی از مسائلی که به افزایش سزارین منجر شد مداخلاتی است که بدون علت کافی علمی در سیر زایمان طبیعی انجام می‌شود و عملاً این مداخلات باعث شد که محیط زایمان برای زنان خشن، نامأنوس، دردآور، رنج‌آور و اذیت‌کننده باشد.


مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: این عوامل باعث شد زنان سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح دهند و بتدریج محیط زایمان فرسوده‌کننده شد بنابراین به مرور زمان زنان سزارین را ترجیح دادند.


کاشانیان اظهار کرد: سزارین یک عمل جراحی با برنامه است و بسیاری از زنان شاغل ترجیح می‌دادند در یک روز و ساعت خاصی سزارین شود و پزشکان نیز ترجیح می‌دادند با برنامه‌ی خودشان تنظیم کنند، بنابراین همه این شرایط باعث شد که سزارین در جامعه ترویج یابد.


وی گفت: اکنون ما باید سعی کنیم این مسائل را برعکس کنیم، تا بتوانیم میزان زایمان طبیعی را افزایش دهیم.


مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: سزارین جراحی بزرگی است که مشکلاتی مانند عوارض بیهوشی، میزان خونریزی بیشتر، عفونت بیشتر و احتمال چسبندگی را دارد اما زایمان طبیعی این عوارض را ندارد.

  • ۹۷/۰۸/۱۸
  • بهنام بهنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی