بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

  • ۰
  • ۰

نی‌نی‌بان: مژده مژده. بهترین خبر این است که از این هفته به بعد تهوع شما کمتر می شود. اما شکمتان کم کم شکل حاملگی به خودش می گیرد و هرکس شما را ببیند متوجه تغییرات ظاهری می شود. پس از این هفته بیشتر شبیه حامله ها هستید. از این هفته به بعد هم پزشک شما  با کمک سونوگرافی می تواند بگوید مادر یک دختر ناز و زیبا می شوید یا قرار است برای یک پسر کامل به سر مادری کنید. البته اگر هم نشد خیلی عجله نکنید چند هفته بعد همه چیز مشخص می شود.هفته سیزدهم یعنی اینکه وارد ماه چهارم حاملگی شده اید و این یعنی یک ماه دیگر را به سلامت پشت سر گذاشته اید.

هفته سیزدهم بارداری
جنین شما در این هفته وارد 4 ماهگی شده است. حدس بزنید اندازه او حالا چقدر است؟ قد و قواره‌اش شاید اندازه یک هلوی رسیده، باشد. البته خیلی تپل نیست. وزنش در این هفته 25 گرم و قدش حدود 7.62 سانتی‌متر است. در این هفته سرش دیگر مثل قبل بزرگ نیست و همه اعضای بدن او به اندازه هم رشد کرده‌اند. اندام‌های او فعالیتشان را از هفته قبل شروع کرده‌اند. اعصاب و عضلات تشکیل‌شده‌اند و استخوان‌ها در حال قوی شدن هستند. 
پوست او هنوز هم نازک است و تمام رگ‌هایش پیداست. اعضای شکمی او از روده گرفته تا معده و... که در بند ناف بودند حالا به داخل شکمش منتقل شده‌اند. حالا می‌توانید عکس‌های جنین را تماشا کنید. گوش‌ها و چشم‌ها در این هفته تقریباً سر جای خود قرار گرفته‌اند. سیستم گردش خون او کمک می‌کند که سموم بدنش را پاک کند. در این هفته ممکن است با استفاده از سونوگرافی متوجه شوید جنین شما دخت راست یا پسر. با این حال ممکن است پزشک نتواند جنسیت او را تعیین کند و مجبور شوید چند هفته دیگر صبر کنید. ناراحت نشوید کلی وقت دارید تا بفهمید مادر یک دختر هستید یا یک پسر. 
قد: 7.62 سانتی متر
وزن: 25.5 گرم


هفته سیزدهم بارداری

هفته سیزدهم بارداری
هفته سیزدهم هفته آرامی برای مادر است. حالا دیگر با مادر شدن و تغییرات قبلی کنار آمده اید. احتمالاً خیلی از شما تاکنون تهوع صبحگاهی و استفراغ را پشت سر گذاشته‌اید. سرحال‌تر از قبل هستید و خبری از خستگی‌ها و بی حوصلگی‌های قبلی نیست. با این حال بهتر است بدانید که تا هفته چهاردهم و گاهی تا هفته بیستم ممکن است این علائم همراه شما باشد. رحم شما حالا به راحتی در زیر شکم حس می‌شود. رحم در هنگام لمس کردن مثل یک توپ گرد و نرم است. خبر خوب این است که با کم شدن تهوع و استفراغ غذا خوردن شما بهتر می‌شود و در نتیجه جنین بهتر رشد می‌کند. 


هفته سیزدهم بارداری

  • کودک شما به سرعت در حال رشد است. در انتخاب موادغذایی دقت کنید. از ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و کالر‌ی دار برای رشد کودک‌تان استفاده کنید. در نیمه دوم بارداری، شما فقط به 340 کالری اضافه در روز احتیاج دارید که برابر با 1 فنجان شیر به اضافه نصف ساندویچ کره بادام زمینی است.
  • اگر می‌‌خواهید احساس بهتری داشته باشید، حالا زمان آن است که فعالیت خود را آغاز کنید. اگر تا به حال شنا کردن را امتحان نکرده‌اید، حالا بهترین زمان است که متوجه شوید  چرا بیشتر پزشکان این ورزش را در دوران بارداری پیشنهاد می‌کنند. یوگا  می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

  • ۹۷/۰۷/۰۱
  • بهنام بهنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی