بارداری

hl,ca fhvnhvd , f]i nhvd

  • ۰
  • ۰

هفته بیست و سوم بارداری کودک قوی تر می شود ،اگر چه زن می تواند این حرکات را احساس کند، او احساس ناراحتی نمی کند، پوست و بافت چربی کودک ضخیم تر می شوند. در هفته بیست و سوم بارداری با این وجود شما نمیتوانید بافتهای چربی را در یک اسکن سونوگرافی مشاهده کنید زیرا آنها در زیر پوست قرار دارند.بعد از این هفته ،هفته بیست و چهارم بارداری است که در ان احساسات مادر هم درگیر خواهد بود ،پس شما هر چقدر میتوانید این هفته را دقیق تر بخوانید ضرر نمیکنید.

جنین حدود ۴۵۰ گرم (۱۶ اونس) وزن دارد. شما قبلا می توانید موها، ناخن ها را مشاهده کنید که قوی تر می شوند و اکنون می توانند به وضوح دیده شوند. دستگاه گوارش در حال حاضر کاملا شکل گرفته و به خوبی عمل می کند، کودک اولین مدفوع را تولید می کند. گاهی اوقات مادر باردار می تواند نوزاد خود را در هنگام وقتی که کودک مایع آمنیوتیک را فرو برد، احساس کند.

 

در هفته بیست و سوم بارداری شما می توانید درد در رحم احساس کنید که در طول زمان تیز خواهد شد. این ناشی از فعالیت کودک است. با این حال، شما نباید بترسید، این طبیعی است، درد به سرعت در حال عبور است. اگر دست خود را بر روی محل قرار دهید از جایی که درد می آید، می توانید حرکات غیر مجاز را احساس کنید که باعث انقباض رحم می شود. شما ۵ ماهه باردار هستید سه ماهه سوم زودتر شروع خواهد شد، حالا بگذارید درباره رشد جنین و وضعیت جسمانی او صحبت کنیم.

در هفته بیست و سوم بارداری چه اتفاقی می افتد ؟

در هفته بیست و سوم بارداریچه اتفاقی می افتد ؟

 

مغز کودک به طور فعال در حال توسعه است، وزن آن ده برابر افزایش یافته است. در حال حاضر مغز وزن ۲۰-۲۴ گرم (۰٫۸-۰٫۸۵ اونس) دارد. اما این فقط آغاز است، در دو هفته آینده پنج بار افزایش خواهد یافت.برای رشد مغز کودک و اشباع آن با اکسیژن، ضروری است که شما در خارج از منزل راه بیفتید. وضعیت استرس ناشی از مادری می تواند رشد منفی بر مغز کودک باشد. باردار باید از استرس جلوگیری کند. این می تواند منجر به هیپوکسی نوزاد شود.

هفته بیست و سوم بارداری برای کودک شما زمانی است که او در حال حاضر به خوبی توسعه یافته است، اما در پایان بارداری او قوی تر و سالم تر می شود. سیستم هضم در حال حاضر تشکیل شده و مری، معده، غدد لوزالمعده، روده بزرگ و روده نازک شروع به فعالیت می کند تا از طریق بلعیدن و تف کردن مایع آمنیوتیک نفس بکشند، و حرکات شبیه به تنفس ۶۰ بار در دقیقه است.

این باعث ایجاد سکته در نوزاد می شود که حتی می تواند مادرش را احساس کند. مایع آمنیوتیک که در مخلوط کردن با شکر وارد می شود، اولین مدفوع را تولید می کند.در این مدت ممکن است جنس کودک را بدانید. پس از همه، هر یک از والدین بسیار علاقه مند به این موضوع هستند. در واقع، هنگامی که شما در مورد جنس کودک خود آموخته اید، می توانید یک نام را انتخاب کنید، همچنین لباس ها و موارد دیگر لازم برای کودک را آماده کنید.

 

در این مدت نوزاد حدود ۵۰۰ گرم (۱۷٫۷ اونس) و حدود ۲۹ سانتی متر (۱۱٫۴ اینچ) وزن دارد. شما هم اکنون می توانید رنگ مو را مشاهده کنید، ناخن ها قوی تر شده و اکنون هم قابل مشاهده هستند. در مدت ۵ ماه نوزاد معمولا خواب است، او هر ساعت بیدار می شود، سپس دوباره خواب می گیرد. پس از انجام مطالعات خاص شناخته شده شده است ، علاوه بر این، در این دوره کودک می تواند اولین رویاهایش را ببیند.

 

پیشنهاد مقاله :اگر احساس میکنید اطلاعات کمی در مورد هفته بیست و دوم باردی دارید حتما مطالعه کنید

 

علائم و احساسات درهفته بیست و سوم بارداری

علائم و احساسات درهفته بیست و سوم بارداری

 

در حالا شما می توانید حرکات کودک را به وضوح احساس کنید، غیر ممکن است که آنها را با چیز دیگری ترکیب کنید. هفته بیست و سوم بارداری با احساسات کتک زدن یا بازی نوزاد درون بدن شما مشخص می شود. در حال حاضر شما می توانید بخشی از بدن خود را از طریق پوست شکم احساس کنید یا زمانی که او حرکت می کند.

شما می توانید کودک خود را آرام کنید. او صدای مادر را می شنود و صدای خود را می شنود، بنابراین شما می توانید او را یک لالایی بخوانید، به طرز آرام کردن سر شکم. اطمینان حاصل کنید که کودک را آرام کنید.سرماخوردگی مشکل تقریبا در هر زن باردار است. این ناشی از رشد شکم است. هر خانۀ باردار باید راه خود را برای غلبه بر آن پیدا کند، غذا خوردن را با توجه به طعم و مزه اش، ممکن است شکلات یا دانه های آفتابگردان باشد، این بستگی به شما دارد.

در هفته بیست و سوم بارداری هرگز سعی نکنید از سوزش معده با نوشابه استفاده کنید، در غیر این صورت شما آن را بیشتر واضح می کنید. علاوه بر سوزش سر دل، زن می تواند ضعف نفس را احساس کند. رحم کمر درد قفسه سینه است که باعث ضعف نفس می شود.قرمزی دستها ناشی از تغییرات هورمونی بدن است، نگران نباشید، این به زودی منتقل خواهد شد. لکه های رنگدانه ممکن است روی پوست شما ظاهر شوند، اما این یک پدیده موقت است.

سعی نکنید از آنها خلاص شوید زمان بهترین دکتر است، فقط بعد از تولد نوزاد کمی صبر کنید. برای جلوگیری از علائم کششی و شکستگی، باید از الاستیک پوست مراقبت کنید. بهتر است که در مراحل اولیه مراقبت از آن را داشته باشیم، زیرا پس از آن خیلی دیر خواهد شد و شکم با زخم های پارگی پوست پوشانده می شود.

توجه ویژه به بهداشت شخصی، به خصوص بهداشت دهان و دندان. در طول بارداری، زنان اغلب دچار مشکلات دندان های ناشی از کمبود کلسیم می شوند. دندان های شما نیاز ویژه ای به مراقبت دارند.

احساسات درد در هفته بیست و سوم بارداری

در هفته بیست و سوم بارداری کمبود کلسیم باعث کمپلکس پا می شود. این یک احساس بسیار ناخوشایند است که پاها را گرفتار می کند که مانع خواب شما می شود. برای غلبه بر این مشکل، ویتامین های حاوی کلسیم و همچنین مواد غذایی غنی از این ماده را مصرف کنید. همانطور که نوزاد رشد می کند، وزنش افزایش می یابد، که بر پشت، سینه و لوبوس تاثیر می گذارد. بار اضافی می تواند تشدید درد را تحریک کند. برای تسکین درد، کفش راحت را انتخاب کنید.

بعد از مشاوره با پزشک میتوانید یک کمربند ویژه را در یک داروخانه خریداری کنید. کمربندهای بارداری و زایمان وجود دارد که می توانید بعد از تولد کودک، شکم خود را حفظ کنید. کمربند مادری بسیار راحت است، زیرا درد پشت ناشی از بار اضافی را کاهش می دهد. توصیه می شود که حرکات ناگهانی نداشته باشید و به خوبی خود را حمل کنید.در حالی که سرفه یا خندیدن می کنید، احساس درد در شکم دارید که در این دوره طبیعی است. اگر احساس بدی کنید و با درد همراه شوید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

وضعیت رحم در هفته بیست و سوم بارداری

در هفته بیست و سوم بارداری، انتظارات آموزشی را با ناراحتی و درد کمر همراه می کند.درد گذشت اما اگر آن را نابود نکنید و بیش از یک ساعت و یا دقیقا پنج بار در ساعت به طور مکرر و تیز رشد کنید، فورا با مشاور خود تماس بگیرید. آن را تحمل نکنید این غیر طبیعی است.

سلام مادر

  • ۹۷/۰۷/۲۰
  • بهنام بهنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی